شرکت نفت فلات قاره امروز 2 تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت و مجموعه جهاد دانشگاهی با هدف شکوفا سازی توانمندی های داخی به امضا رساند.

قرارداد 20 میلیاردی دو مجموعه نفتی در حوزه آب های خلیج فارس/ شکوفا سازی توانمندی های داخلی در دستور کار صنعت نفتبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضاکاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت نفت فلات قاره که امروز در چهارمین روز از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز پتروشیمی و پالایش برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی فعالیت های خود با شرکت نفت فلات قاره تفاهم نامه جدیدی امضا کردیم که ارزش آن 20 میلیارد تومان و مدت زمان اجرای آن 3 ساله است.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه عمدتا در حوزه بالادستی است، البته در بخش پایین دستی و محیط زیست هم فعالیت خواهیم داشت، همچنین سعی داریم تا در مجرای اجرای این تفاهم نامه مشکلات و مسائل شرکت ها را با نگاه پژوهشی برطرف کنیم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت افزود: طی روزهای آینده ابعاد این تفاهم نامه شفاف تر خواهد شد و گام هایی در جهت حل و فصل مشکلات تولید و بهره برداری خواهیم برداشت.

کاتوزیان بیان داشت: این تفاهم نامه موضوعاتی چون لرزه نگاری تجزیه و تحلیل و تفسیر مباحث مربوط به ضریب برداشت و مطالعات ژئوفیزیکی که پوشش خواهد داد.

وی گفت: در حوزه پایین دستی به مسائل زیست محیطی برداشت نفت، مدیریت کربن و موضوع خورندگی خواهیم پرداخت.

 شرکت نفت فلات قاره دومین تفاهم نامه پژوهشی خود را با جهاد دانشگاهی امضا کرد

حمید برد مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره در حاشیه چهارمین روز از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش، شرکت نفت فلات قاره دومین تفاهم نامه همکاری شرکت خود را با مجموعه جهاد دانشگاهی امضا کرد.

وی گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی توانمندی ها و ظرفیت هایی دارد که مقفول مانده است لذا ما برای بهره مندی از توانمندی ها و تجارب این مجموعه تفاهم نامه ای را امروز امضا کردیم.

برد تاکید کرد: شکوفا سازی توامندی های داخلی در دستور کار صنعت نفت قرار گرفته و نیازمند تولید مواد شیمیای با کیفیت و ارزان در فرایندهای نفتی است. همچنین تنوع محصول و حضور قدرتمند در حوزه رقابت کاری بسیار حائز اهمیت است و مفتخریم که می توانیم با همکاری مجموعه ای چون جهاد دانشگاهی به این اهداف دست یابیم.

همچنین طیبی رئیس جهاد دانشگاهی نیز در حاشیه امضای این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: تفاهم نامه مذکور در زمینه تولید فناوری های مورد نیاز و استفاده از آنها در رفع مشکلات اجرایی خواهد شد، دانش حفاری های هوشمند، تولید فناوری مورد نیاز در تجهیزات حفاری افقی شرکت نفت فلات قاره، مطالعات مخزن، تولید مواد شیمیایی مورد نیاز این شرکت مثل کاتالیست ها از دیگر موارد گنجانده شده در تفاهم نامه فوق است.

وی ادامه داد: همچنین بحث محیط زیست و رفع آلودگی های زیست محیطی، بهینه سازی مصرف انرژی و ارتقا سیستم موجود از دیگر مواردی است که مجموعه جهاد دانشگاهی توانمندی های خود را با شرکت نفت فلات قاره به اشتراک خواهد گذاشت. به هرحال امیدواریم انجام این تفاهم نامه بتواند به توسعه فناوری و ایجاد اشتغال کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار