مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در استان ۸۳ درصد سهم فقرا و نیازمندان و مابقی سهم پروژه‌های عمرانی شده است.

سهم 83 درصدی فقرا و نیازمندان از  زکات جمع آوری شده در ایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،ضیاء رضایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام در چهارمین اجلاس استانی نماز در سالن آیت‌الله حیدری دانشگاه ایلام گفت: زکات و نماز در قرآن کریم در کنار هم آمده‌اند و پیامبر اکرم (ص) در این مورد بسیار تأکید فرموده است که قبولی نماز در راستای پرداخت زکات است.

وی، بابیان اینکه برنامه پیش‌بینی‌شده برای جمع‌آوری زکات استان 19 میلیارد ریال برای سال 97 بوده است، گفت: تا پایان آبان ماه سال جاری 19 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در سطح استان جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد و نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده، 103 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام بابیان اینکه ائمه جمعه، فرمانداران و روحانیون نقش تعیین‌کننده‌ای در زمینه ترویج فرهنگ زکات در سطح جامعه بر عهده‌دارند، ادامه داد: ظرفیت جمع‌آوری زکات استان بیشتر از این میزان است و لازم است که با ترویج فرهنگ زکات در جامعه، زمینه افزایش زکات پرداختی در استان فراهم شود.

رضایی با اشاره به اینکه از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در استان 83 درصد سهم فقرا و نیازمندان و مابقی سهم پروژه‌های عمرانی شده است، اضافه کرد: این میزان زکات برای تأمین جهیزیه درمان نیازمندان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، تعمیرات مسکن، آزادی زندانیان و معیشت و 9 مورد پروژه در سطح استان نیز انجام‌شده است.

انتهای پیام/ د

جمع آوری زکات در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.