رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه انتقال آب در دوران وفور منابع نفتی و دوران طلایی منابع ارزی، بسیار سنگین شده بود.

هزینه انتقال آب در دوران وفور منابع نفتی سنگین شده بودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مراسم آئین خدمت رسانی آب و برق به روستاها با بیان اینکه تقارن این جلسه با ایام انتخابات شاید یکی از سختی های صحبت در جلسه باشد، گفت: در وهله نخست باید به این مسئله توجه داشت که واقعا کشور در چه شرایطی قرار داشت علاوه بر این موضوع به این نکته توجه داشت که سرمایه گذاری ها در حوزه آب و برق در حوزه روستایی بعد از انقلاب مستهلک شده و شاهد کاهش منابع ابی بوده ایم.

وی ادامه داد: هزینه انتقال آب در دوران وفور منابع نفتی و دوران طلایی منابع ارزی سنگین شده بود و حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار از منابع کشور دود شد و هزینه‌هایی که می بایستی در زیرساخت ها صرف شود، نشد.

رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت فعلی با شعار عدالت محوری اقدامات مناسبی را برای روستاهای کشور انجام داد و باید این نکته را نیز در نظر داشت که تامین آب در منطقه، اشتغال و درآمد را به ارمغان می آورد.

وی افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی در کنار هم هستند و سعی بر این دارند تا مسائل و مشکلات روستاها را پیگیری و رفع کرده بطوری که طی 3 سال و نیم گذشته قریب به 800 مجتمع آب رسانی روستایی در کشور احداث شد. همچنین در سال 95 رقمی معادل 500 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی جهت آب رسانی روستایی تخصیص یافت و سعی بر آن داریم تا در سال جاری نیز رقمی معادل با همین میزان را برای این بخش اختصاص دهیم.

تاجگردون با بیان اینکه طی 3 سال و نیم گذشته با مسئله آب و برق روستایی شعاری برخورد نشد، اذعان داشت: این مسئله در حالی پیشرفت که در سالهای 85 و 86 نیز منابع خوبی برای بخش روستایی کشور وجود داشته و زمانی که در این سالها قیمت نفت بیش از 100 دلار بود تنها 150 میلیارد تومان آن به بخش توسعه روستایی اختصاص یافت و هم اکنون با وجود قیمت نفت هر بشکه نفت 30 تا 40دلاری حدود 1300 میلیارد تومان صرف توسعه روستایی شد.

رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دولت فعلی می توانست از طریق افزایش هزینه های جاری اقدامات توپولیستی زنند، اما از انجام این کار امتناع کرده و خود را وقف توسعه روستاها و کارهای عمرانی کرد. همچنین اقداماتی که در خصوص توسعه روستاها انجام شده نهضتی بی شعار بوده و نگران ایجاد اختلاف دوباره ای جهت کند شدن طرح توسعه کشور نیستیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار