دهمین جشنواره سالانه فن آوری های دیجیتال در برلین، پایتخت آلمان، آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛برگزار کنندگان این جشنواره از آن به عنوان بزرگترین فستیوال دیجیتالی در اروپا نام برده اند.

انتظار می رود تا بیش از 7 هزار نفر از فعالان جامعه دیجیتال از سراسر جهان در این جشنواره حضور به هم رسانند و درباره اوضاع اینترنت با یکدیگر به بحث بنشینند.

در گذشته این فستیوال تمرکز خود را بر وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی، محافظت از داده ها و مبارزه با درز اطلاعات معطوف کرده بود.

اما امسال به دلیل اتفاقات عجیب و دردناکی که در فضای اینترنت، مانند پخش ویدئو های خشونت آمیز، اخبار دروغین و قدرت گرفتن گروه های نفرت پراکنی صورت گرفته است، برگزار کنندگان این جشنواره تصمیم گرفتند تا بیشتر به اینترنت بپردازند. شعار امسال این همایش« عشق با صدای بلند» است و شرکت کنندگان به دنبال دستیابی به راه حل هایی برای ترویج روحیه آرام تر و توام با محبت در فضای مجازی تلاش و بحث خواهند کرد.

این جشنواره سه روز به طول خواهد انجامید.

هر سال هزاران نفر از مخترعان، متخصصان، پژوهشگران، فعالان اجتماعی و مدنی، خبرنگاران، و فعالان توسعه رسانه‌ها، وبلاگ نویسان، هکرها، نوآوران و چهره‌های برجسته و تاثیرگذار دنیای فن آوری های نوین در کنفرانس ری‌پابلیکا (re:publica) گرد هم می‌آیند تا تحولات جهان تکنولوژی را موشکافانه بررسی کنند و پیرامون چشم‌انداز آینده ارتباطات دیجیتال به بحث بنشینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار