پربازدیدترین‌های علمی پزشکی؛

لکه‌های زرد داخل چشم را جدی بگیرید/ شانه‌های منجمد در کمین دیابتی‌ها/ مسمومیت ۲۶۰ دانشجو در خوابگاه پسرانه

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.

رضا کارخانه متخصص چشم و فوق تخصص شبکیه در خصوص دیابت اظهار داشت: این عارضه دارای ۲ نوع است. دیابت نوع یک که در سنین زیر ۲۰ تا ۳۰ سال اتفاق می‌افتد.

پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: ۲۶۰ پسر در خوابگاه دانشجویی در یزد دچار مسمومیت غذایی شدند.

امیدرضا مؤمن زاده متخصص ارتوپد در ارتباط با شایع‌ترین علت درد شانه و کتف اظهار داشت: دردهای مفصل شانه هم در میان زنان و هم مردان و به خصوص در بین افراد میانسال و مسن شیوع داشته و صرفا ضربه به این قسمت از بدن نیست که سبب بروز درد در شانه می‌شود.

با پیشرفت علم تست‌های خانگی برای پی بردن به باردار بودن یا نبودن وجود دارد. تستهای حاملگی خانگی، وجود یکی از هورمونهای نشانگر حاملگی به نام "گونادوتروپین جفتی انسان" یا hCG را در ادرار نشان می‌دهد.‌ این هورمون توسط سلول‌های جفت تولید می‌شود و زمانی که تخمک بارور می‌شود، 6 روز بعد از حاملگی و در رحم قرار می‌گیرد و بعد از آنکه در خون جریان یافت میزان این هورمون روز به روز افزایش پیدا می کند.

یکی از نوشیدنی‌های محبوب به ویژه جوان‌ها در عصر حاضر قهوه است. این نوشیدنی انرژی زا و دارای طعم مطبوعی است و بسیاری از افراد در طول روز از آن استفاده می‌کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند نوشیدن مقادیر زیادی از قهوه در طول روز می‌تواند باعث اختلال در جذب منیزیم و ویتامین B شود.

زهره پوراحمد کار‌شناس اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: لازم است تمام نان های عرضه شده در سوپرمارکت ها و فروشگاه ها دارای مجوزهای بهداشتی باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار