اولین جهانگرد ایران به جوانان علاقه‌مند به جهانگردی توصیه کرد که قبل از آنکه به نقاط دیگر جهان سفر کنند، ایران را ببینند.

توصیه‌های اولین جهانگرد ایران به جوانان/ قبل از همه جا ایران را ببینید
عیسی امیدوار پژوهشگر و اولین جهانگرد ایران که در سال  1333 به همراه برادرش عبدالله امیدوار با شعار «همه متفاوت، همه خویشاوند» به دور جهان سفر کرد، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در قالب توصیه‌ای به جوانان علاقه‌مند به گردشگری اظهار داشت: قبل از اینکه به نقاط مختلف جهان سفر کنید، ایران را ببینید و کشورتان را بشناسید.

وی افزود: سفر به نقاط مختلف جهان باعث آشنایی جوانان علاقه‌مند به جهانگردی با مشکلات موجود بر سر راه یک جهانگرد و روش حل آن‌ها می‌شود.

این پژوهشگر گفت: ایران دارای تنوع طبیعی زیادی بوده و برای جهانگردانی که به جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با محیط طبیعی علاقه دارند، جذاب است.

امیدوار ادامه داد: بدون شک سفر کردن در هر زمانی مشکلات خودش را دارد و به نظر می‌رسد کسی که قصد سفر دارد، باید سختی از میان برداشتن این مشکلات را هم قبول کند؛ زیرا اگر سفر نکند به هیچ اطلاعاتی دست پیدا نمی‌کند.
 
وی تصریح کرد: گاهی مواقع جوان‌ها از من می‌پرسند چگونه هزینه سفرتان به دور جهان را تأمین کردید؟ و من به آنها می‌گویم ما هزینه‌های سفرمان را در طی سفر با مشکلات زیاد تآمین کردیم. یعنی مواقعی را پشت سر گذاشتیم که چیزی برای خوردن نداشتیم.
 
اولین جهانگرد ایران افزود: هم‌اکنون نیز افرادی پیدا می‌شوند که دشواری سفر را قبول کرده و به کشورهای مختلف جهان مسافرت می‌کنند. به عنوان مثال اخیرا یک دختر جوان کشورمان با یک دوچرخه از تهران به ارمنستان رفته و بازگشته است.
 
این پژوهشگر خاطرنشان کرد: به نظر من اگر فردی قصد جهانگردی دارد، باید هدف و انگیزه‌ای داشته باشد. به عنوان مثال به دنبال جمع‌آوری اطلاعاتی در خصوص مباحثی چون ریشه‌های مذهب در خاور دور و یا گیاهان دارویی باشد.
 
 
 
انتهای پیام/
 
 
 
برچسب ها: گردش ، تاپ ، ظخر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.