سومین همایش ملی تربیت معلم در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دكتر بابك شمشيري دبیر علمی همایش و رئيس دانشكده علوم تربيتی و روان شناسی دانشگاه شيراز گفت: در سومین همایش ملی تربیت معلم در شیراز 564 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
 
شمشیری افزود: 564 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد 160 مقاله به عنوان مقالات منتخب همایش معرفی شدند.
 
وی ادامه داد:  39 مقاله از  جمع مقالات منتخب برای ارائه در این همایش به صورت سخنرانی  انتخاب شدد و 45 مقاله نیز به صورت پوستر تهیه گردید و 76 مقاله نیز در مجموعه مقالات این همایش چاپ و در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.
 
شمشیری هدف از برگزاری این همایش ها را  ترویج و گسترش زمینه  تفکر، اندیشه ورزی، مطالعه و تحقیق در حوزه تربیت معلم بیان کرد.
 
وی اظهار داشت: سابقه  نظام تربیت معلم در ایران به شکل نوین به حدود 90 سال قبل از این بر می گردد و در این حوزه در عمل نیز تلاش های زیادی انجام شده است.
 
شمشیری بیان کرد: مشکل همیشگی نظام تربیت معلم ما این بوده که پشتوانه نظری، تحقیقاتی و مطالعاتی لازم را نداشته و به همین دلیل معمولا سعی بر الگو برداری از نظام های تربیتی سایر کشور های پیشرفته ر این زمینه شده است.
 
وی تاکید کرد: نظریه پردازی در این حوزه نیازمند پشتوانه  تحقیقاتی، پژوهشی و مطالعاتی است و باید موضوع مطالعه و تحقیقات به یک گفتمان در این حوزه تبدیل شود.
 
رئيس دانشكده علوم تربيتی و روان شناسی دانشگاه شيراز گفت: تلاش ما این است تا با همکاری دانشگاه های مادر و دانشگاه فرهنگیان، موضوع تربیت معلم را به یک گفتمان پژوهشی و مطالعاتی تبدیل کنیم تا شاهد نظریه پردازی در این حوزه نیز باشیم.
 
وی افزود: آنچه که در این همایش ارائه خواهد شد، به صورت مکتوب و لوح فشرده مستند و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) ثبت خواهد شد تا ادبیاتی را برای تحقیقات بعدی فراهم نماید.
 
برای نخستین بار در حوزه همایش های تربیت معلم ، این همایش به صورت آنلاین در اختیار مخاطبین و علاقمندان قرار گرفته است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار