به دلیل کروی بودن صفحه، بازیکنان امکان تماشای تمامی حرکات مهره ها را نخواهند داشت، موضوعی که بازی را بسیار سخت تر از گذشته خواهد کرد.

صفحه شطرنجی کروی+ فیلم
به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قدمت بازی شطرنج به سده 4 یا 6  میلادی در شرق هندوستان باز می گردد. هندیان این بازی را به منظور یک مدل سازی از جنگ واقعی شکل دادند، شاههان هندی بر این باور بودند که یادگیری اصول جنگی منجر به آموزش ارزش های دلاوری، تصمیم گیری، شکیبایی و شجاعت خواهد شد. 
 
شطرنج قرن 9 میلادی وارد اروپا و روسیه شد و در اواخر سده 15 میلادی تحولات اساسی پیدا کرد. اما نخستین مسابقات بین المللی شطرنج توسط هوارد استانتون شطرنج باز انگلیسی در سال 1851 برگزار شد، از آن پس مسابقات بصورت سالانه و دوره ای برگزار شد.
 
فیلم زیر صفحه شطرنجی را نشان می دهد که با استفاده از روشی نوین ساخته شده است. Ben Myers دانشجوی رشته طراحی با کمک پدر خود توانست ایده ساخت این کره مگنتی را به مرحله اجرا درآورد.
 
وی با اندازه گیری، برش و چسباندن  8 تکه هشت ضلعی از چوب گردو، افرا و جاتوبا توانست کره شطرنجی بسازد. هر کدام از قسمت های این صفحه از داخل به مگنت مجزایی مجهز شده و حرکت مهره ها را راحت می کند.
 
 
 
برای دانلود اینجا کلیک کنید
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.