مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در ۲۸ شهرستان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حجت‌الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با حضوربیش از ۱۰ هزار نفر در چهار بخش و ۱۶ رشته برگزار خواهد شدگفت:در این دوره از مسابقات ۱۰ هزار و ۱۳۵ نفرثبت نام کرده اندکه بیشترین آمار مربوط به مشهد و دو پایگاه مرتبط با آن سرخس و فریمان است که حدود دو هزار و ۴۰۹ نفردر این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این مسابقات در چهار بخش آوایی انفرادی، معارفی، تواشیح و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود، افزود: آزمون مرحله شهرستانی چهلمین دوره از مسابقات قرآن کریم در بخش آوایی انفرادی از ۱۴ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه در ۲۸ شهرستان استان در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت‌نام در بخش معارفی در رشته تفسیر سوره‌های رعد و یوسف به تعداد دو هزار و ۶۴۰ نفر است، گفت: پنج شنبه ۴ خردادماه آزمون معارفی با حضور بیش از ۴۸۶۱ نفر در ۴۰ پایگاه شهری و روستایی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ایزدی با توجه به اینکه مرکز فرهنگی، قرآنی سازمان اوقاف دو زمان را جهت برگزاری آزمون در نظر گرفته است، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد آزمون رشته‌های معارفی پس از ماه مبارک رمضان در استان خراسان رضوی برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهلمین دوره از مسابقات قرآن دربیش از ۱۸ مسجد و حسینیه سراسر استان گفت: بقاع متبرکه امامزادگان یاسرو ناصر (ع) طرقبه، سید حمزه (ع) کاشمر، بی بی حسنیه (س) تربت حیدریه و امامزاده شعیب سبزوارازجمله پایگاه‌های برگزار کننده این دوره از مسابقات خواهند بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.