معاون وزیر نفت در امور گاز مطرح کرد:

تولید بیش از 96 درصد اقلام گاز رسانی در داخل کشور / صادرات گاز به عراق به محض باز شدن ال سی آغاز می‌شود

عراقی گفت: بیش از 96 درصد اقلام گازرسانی در داخل کشور تولید می شود.

بیش از 96 درصد اقلام گاز رسانی در داخل کشور تولید می شود/ صادرات گاز به عراق به محض باز شدن ال سی آغاز می شود

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور گاز در حاشیه سومین روز از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز ، پتروشیمی که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزارشد، اظهار داشت: بیش از 96 درصد اقلام گازرسانی در داخل کشور تولید می شود، رساندن گاز طبیعی به مناطق محروم یکی دیگر از مهمترین وظایف شرکت ملی گاز ایران بوده که در این دولت آن را به جد پیگیری کرده ایم.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به اینکه صادرات گاز به عراق به محض بازشدن ال سی آغاز می شود، گفت: حجم صادرات گاز به دو شهر بغداد و بصره روزانه 50 میلیون متر مکعب خواهد بود.

وی ادامه داد: گاز رسانی به مناطق محروم در این دولت از محل بند ق بودجه 93 تأمین شده و در تحقق این امر از بودجه عمومی استفاده نکرده ایم.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه به 9 هزار روستا گازرسانی شده، افزود: این موضوع سبب شده تا سرعت مهاجرت از روستا متوقف شود.

عراقی بیان داشت: همچنین همه مقدار گاز طبیعی که در عسلویه تولید شده از طریق خطوط انتقال به شبکه سراسری انتقال داده می شود.

وی در ادامه افزود: سال 95 با وجود خط گاز ترکمنستان مشکلی در تأمین گاز مورد نیاز داخل کشور نداشتیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه نقش شرکت ملی گاز ایران در ایجاد اشتغال در طول چند سال گذشته بی بدیل بوده است، افزود: این شرکت نقش مهمی در میزان GDP کشور داشته و به نوعی توانسته ایجاد ثروت کند.

عراقی با اشاره به اینکه حدود 800 علمک در زاهدان نصب شده و به ترویج این میزان افزایش می یابد، یادآور شد: سال گذشته سال بسیار خوبی برای شرکت ملی گاز ایران بوده است و گازرسانی به زاهدان یک کار بزرگی بود که در این سال انجام شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: براساس برنامه ششم توسعه ایران باید روزانه 200 میلیون متر مکعب گاز صادر کند.

عراقی تصریح کرد: مذاکره با عمان برای صادرات گاز بر عهده شرکت ملی نفت ایران است و پس از نهایی شدن به شرکت ملی گاز ایران واگذار می شود.

نقش مهم شرکت ملى گاز در سازگارى با محیط زیست

معاون وزیر با بیان این که نیروگاه های کشور حدود ٤٧ درصد سوخت میان تقطیر در ابتدای سال ٩٢ مصرف می کنند، تصریح کرد: هم اکنون این رقم به زیر ١٠ درصد کاهش یافته و ٩٠ درصد نیروگاه‌ها در طول سال از گاز استفاده می کنند، این در حالی است که ١٨ میلیارد دلار فقط سوخت میان تقطیر صرفه جویی از سوی نیروگاه‌ها در کشور انجام شده است.

وی با بیان این که شرکت ملی گاز نقش بزرگی در درآمدزایی دولت به دلیل جایگزینی گاز و صادرات نفت سفید، مازوت و گازوئیل، دارد، اظهار کرد: این شرکت حداقل سالانه هشت میلیارد تومان به دولت کمک کرده است.

عراقی با بیان این که هم اکنون روزانه ٧٠ تا ١٠٠ علمک در زاهدان نصب می‌شود، تصریح کرد: گازرسانی به نیروگاه زاهدان انجام شده اما بستر مناسب هم در نیروگاه برای استفاده از گاز باید آماده شود و قرار است که این نیروگاه تا ابتدای خردادماه آماده سازی‌های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم شرکت ملی گاز ایران در توسعه کشور گفت: سازگاری گازطبیعی با محیط زیست، مهمترین مسئله ای است که نقش این شرکت را نمایان می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، یکی از اهداف IGO و کشورهای پیشرفته جهان، اتصال نیروگاه‌ها به گازطبیعی برای کاهش آلودگی محیط زیست دانست و افزود: استفاده نیروگاه‌های کشور از گازطبیعی، کار بزرگی است که جدای از محیط زیست، از لحاظ اقتصادی نیز تأثیر زیادی برای کشور داشته است.

وی با اشاره به این که ٣٥ سال است که این شرکت برای مردم، محیط زیست کشور و توسعه و خودکفایی ایران فعالیت می کند، ادامه داد: کار بزرگی که در زاهدان انجام شد بی نظیر و بی سابقه بوده است.

عراقی در پایان یادآور شد: گاز هم به زاهدان رسیده است و هم به زاهدانی‌ها و وقتی کار خوبی انجام می‌شود دلیلی ندارد آن را زیر سوال ببرند، دولت نماینده ملت است و وظیفه ماست که شادی گازرسانی به زاهدان را به همه تبریک بگوییم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار