دوره آموزشی آشنایی عملی با مراکز تأمینی و تربیتی ویژه رؤسای ادارات قضایی و اجرای احکام سراسر کشور به مدت سه روز در کرمان در حال برگزاریست.

دوره آموزشی رؤسای ادارات قضایی و اجرای احکام در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ٬  مدیر کل زندان های استان کرمان دراین مراسم گفت: امیدواریم در این دوره آموزشی به صورت عملی از تجربیات همکاران استان دیگر و استان کرمان نهایت استفاده برده شود و بعد ازبرگشت به استان خود اثر خوبی برای مددجویان داشته باشند.
 
رمضان امیری افزود: اجرای احکام زندان ها قلب هر زندان است و دستگاه قضایی در زمینه اجرای احکام قضایی زندان ها میتواند کمک شایانی داشته باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: وقتی فردی روانه زندان می شود دغدغه اجرای احکام را نباید داشته باشد.
 
وی تصریح کرد : هرکجا سواد حقوقی و اجرای احکام قوی باشد برنامه های اصلاحی اثر خوبی خواهد داشت.
 
مدیر کل زندان های استان کرمان گفت : در مجموعه استان نگاه خوبی که رییس کل دادگستری٬ دادستان و معاونین به مجموعه زندان دارند می تواند به مددجویان و همکاران کمک کند و باتعامل خوب این اداره با دستگاه قضایی استان میتوان این نتایج خوب را عملی کرد‌.
 
امیری افزود: اجرای احکام کار تخصصی است و باید از آیین نامه و ماده های قانونی استفاده شود تا لطمه ای به مددجویان وارد نشود.
 
در ادامه آقای محبی ٬ نماینده دفتر آموزش و پژوهش دفتر سازمان و کارشناس آموزش های کوتاه مدت به اهمیت و ضرورت این دوره های آموزشی تأکید کرد و گفت : توسعه این آموزش ها به صورت عملی نتایج خوبی در بر خواهد داشت.
 
وی افزود: امیدواریم با ایحاد ارتباط نزدیک با همکاران و تبادل اطلاعات و استفاده از تجربیات آنها به اهداف مطلوب خوب برسیم.
 
همچنین خانم سالاری ٬ معاون دادستان کرمان هم در این نشست با تقدیر از عملکرد اداره کل زندان های استان کرمان گفت: زندان کرمان اقدامات ارزشمندی را در زمینه اصلاح و تربیت انجام داده است که واقعأ ستودنی است.
 
وی افزود: درزندان کرمان علیرغم اینکه جمعیت کیفری بالایی دارد امابا اجرای احکام و شیوه های اصلاح و تربیت خوب و با دقت٬ نظم خاصی بر آنجا حاکم است که این موضوع به قضات هم آرامش می دهد‌.
 
وی خاطر نشان کرد: زندان کرمان با تمام تلاش خود در تکاپو است که جایگاه خود را در کشور حفظ کند.
 
پرویز سلیمانی ٬ مدیر زندان مرکزی کرمان هم به بیان گزارشی از آمار و عملکرد زندان کرمان پرداخت.
 
این دوره آموزشی به مدت سه روز با اجرای برنامه های مختلف از جمله بازدید از زندان مرکزی و بازداشتگاه٬ حضور در واحد پذیرش ٬ تشخیص٬ طبقه بندی و بررسی فرآیند پذیرش ٬ حضور در بخش ملاقات ها و بررسی مسائل حقوقی ملاقات ها در پرونده زندانیان٬ حضور د اجرای احکام زندان مرکزی و بررسی مسائل حقوقی مرخصی ها و فرآیندهای انجام مرخصی و در روز سوم ارائه گزارش توسط ۳نفر از فراگیران در زمینه های مختلف و در نهایت جمع بندی و ارائه گزارش نهایی توسط معاون قضایی اداره کل یا استان همراه خواهدبود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار