مسئول برنامه ملی ثبت سرطان کشور در این همایش از راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت اجرایی سرطان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛  غلامرضا روشندل افزود ؛ در این سامانه نقطه عطف و اتکای ما اطلاعات و داده های دقیق و درست است که همه بخصوص دانشگاهها باید آن را دنبال کنند.
وی گفت ؛ افراد با انگیزه و علاقمند هم می توانند در جمع آوری اطلاعات مربوط به بیماری سرطان به ما کمک کنند تا برنامه ثبت ملی سرطان انجام شود.

وی با بیان اینکه باید تعریف درست و جامعی از جمعیت در طرح ملی ثبت سرطان داشته باشیم، گفت:  تعیین و آموزش رابطین ثبت‎سرطان در مراکز تشخیصی  در این طرح باید مورد توجه باشد و با این اقدامات می‎توانیم به آنالیز داده‎ها و انتشار نتایج از آن بپردازیم و مدیران می‎توانند از این برنامه‎ صحیح برای کنترل سرطان بهره‎ بجویند.

روشندل تاکید کرد: تفاهم‎نامه برنامه ملی ثبت سرطان تابستان 95 منعقد و پس از تایید وزیر بهداشت به دانشگاه‎های کشور ارسال شد و حالا برای تقویت این برنامه این دوره آموزشی در سراسر کشور را برگزار می کنیم.

مسئول برنامه ملی ثبت سرطان کشور تاکید کرد: باید هر دانشگاهی برنامه ثبت‎ سرطان مستقل داشته باشد و ما انتظار دادیم یک داده جامع از ثبت سرطان در هر دانشگاه داشته باشیم.

گلستان یکی از قطب های ابتلا به بیماری سرطان در دنیاست .

بر اساس آمار منتشره علوم پزشکی ایران ، استان لگستان بیشترین شمار ابتلایان به سرطان نوع مری را در دنیا در خود جای داده است.

 این همایش با هدف  آموزش و بروز رسانی یافته های بیماری سرطان با حضور  60 نفر از کارشناسان ثبت سرطان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در گلستان برگزار شده است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.