یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه به سرمایه داخلی در جهت بهبود معیشت مردم توجه نشده،گفت: اقتصاد ایران در سال‌های اخیر از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برد.

غلامحسین طاهری در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، مهمترین دغدغه کشور را تولید و اشتغال می‌دانند، گفت: نگاه درون و برون زایی به اقتصاد و همچنین اقتصاد مقاومتی کمتر دیده شده و آنطور که باید نتوانستیم به سرمایه داخلی در جهت بهبود معیشت مردم توجه کنیم.
 
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی درکشور اظهارداشت: اولین موضع اقتصاد، توازن آن است که در حال حاضر نداشتن درآمد پایدار نمونه‌ای از نبود توازن در اقتصاد کشور است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه  عدم برنامه ریزی مناسب و حساب شده برای آینده  را یکی از دغدغه‌های اصلی برشمرد و گفت:باید یک برنامه ریزی بلندمدت برای توسعه اقتصادی درنظرداشت تا بتوانیم در سال‌های آتی توان کشور در بخش های صنایع تولیدی از قبیل کشاورزی و معدن را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی در حال حاضر نمی تواند از همه ظرفیت‌ها استفاده کند، تصریح کرد: درکشورمان دستگاه‌های تولیدی نیاز به بازسازی دارند، اما متاسفانه اقدامات مناسبی درجهت رفع این معضل صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار