رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از برداشت خیار گلخانه‌‌ای در دره‌شهرخبر داد.

برداشت خیار گلخانه‌‌ای در دره‌شهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛تراب میری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: از مجموع 5 هکتار کشت گلخانه‌ای در شهرستان دره‌شهر دو هکتار آن به کشت خیار اختصاص یافته است.

تراب میری اظهار کرد: تغییر الگوی سنتی به مدرن و استفاده بهینه از منابع آب از مزیت‌های این طرح است.

میری افزود: محدودیت منابع آبی و هزینه بالای کشاورزی‌های سنتی در سال‌های اخیر باعث بهره‌گیری کشاورزان شهرستان دره‌شهر از روش‌های نوین کشاورزی از جمله کشت‌های گلخانه‌ای شده است.

این مسؤول افزود: در تولید محصول گلخانه‌ای هیچ گونه سمی به کار نبرده و کاملا به صورت طبیعی برداشت شده و برای آبیاری محصول از روش‌های نوین و ابتکاری استفاده می‌شود.

میری تصریح کرد: به منظور افزایش درآمدزایی بهتر و اشتغالزایی و همچنین استفاده بهینه از آب توسعه فضاهای گلخانه‌ای با استفاده از تسهیلات کم بهره در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یاآور شد: در حال حاضر سطح زیرکشت گلخانه‌های شهرستان 5 هکتار است که 2 هکتار آن به کشت خیار سبز اختصاص دارد و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به کم هزینه بودن آنها می‌تواند یکی از مهمترین منابع درآمدزایی برای اهالی منطقه باشد.


انتهای پیام/ ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.