در سال گذشته ۱۲ واحد صنایع تبدیلی با اشتغال مستقیم بیش از ۳۰ نفر در زمینهٔ‌های تولید لباس، عرقیات، روغن‌گیری، جوراب‌بافی و لباس با مساعدت بسیج سازندگی گناباد ایجادشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمدرضا نجار پور مسئول بسیج سازندگی گناباد گفت: بسیج سازندگی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سه حوزه اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و اردوهای جهادی فعالیت‌های خود را در چند سال اخیر منسجم کرده است.

وی افزود: هدف بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی بسیجیان با تولید مواد اولیه می‌باشد که تاکنون ۴۸ واحد اشتغال‌زایی با اشتغال حدود ۱۴۰ نفر در گناباد ایجاد و اقداماتی از قبیل: تولید شیر، پرورش زنبورعسل، پرورش شتر، شترمرغ، بوقلمون و بلدرچین، تولیدات سیفی جات گلخانه‌ای و تولید آلئوورا انجام‌شده است.

مسئول بسیج سازندگی گناباد گفت: در سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی گناباد ۳۰ واحد را احداث و راه‌اندازی و زمینه اشتغال ۶۰ نفر از بسیجیان را فراهم کرده است.

نجار پور با اشاره به حوزه صنایع تبدیلی افزود: علی‌رغم اینکه موقعیت اقلیمی گناباد به‌گونه‌ای نیست که بتوان بر روی صنایع تبدیلی فعالیت کرد و بیشتر فعالیت‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد، اما در سال گذشته ۱۲ واحد صنایع تبدیلی با اشتغال مستقیم بیش از ۳۰ نفر در زمینه‌های تولید لباس، عرقیات، روغن‌گیری، جوراب‌بافی و لباس با مساعدت بسیج سازندگی گناباد ایجادشده است.

وی بابیان اینکه اعطای تسهیلات به بسیجیان نقش مؤثری در حوزه فعالیت آنان در حوزه تولید داخلی داشته است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به بسیجیان اعطاشده است و برای کاهش انحراف این وام‌ها، بسیج سازندگی با همکاری مرکز رشد و فناوری گناباد برای متقاضیان تسهیلات، جلسات مشاوره‌ای برگزارشده است.

مسئول بسیج سازندگی گناباد به نقش غیرقابل‌انکار بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی اشاره و تصریح کرد: بسیج سازندگی با برگزاری اردوهای جهادی کارنامه درخشانی در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی دارد چراکه استفاده از ظرفیت بسیج و تخصص و تلاش این مجموعه عظیم نقش مؤثری در کاهش محرومیت به‌ویژه در روستا‌ها دارد.

نجار پور گفت: در این راستا بسیج سازندگی گناباد در سال گذشته اردوهای جهادی یک‌روزه، ۳ روزه، ۷ روزه و ۱۰ روزه توسط حوزه‌های محلات و بسیج دانش‌آموزی با مشارکت ۲۴۰۰ نفر روز برگزار و اقدامات مؤثری درزمینهٔ مشارکت در ساخت مسجد و خانه عالم، ساخت حمام و سرویس بهداشتی، احداث پارک برای کودکان، توزیع بسته‌های بهداشتی و مرمت منازل خانواده شهدا را انجام داده است.

وی به برگزاری اردوهای یک‌روزه در ایام تعطیلات نوروزی توسط حوزه‌های محلات گناباد اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلات گناباد که براثر خشک‌سالی‌های متوالی ایجادشده است، پدیده گردوغبار می‌باشد که بسیج سازندگی با همکاری ۴۰۰ نفر از بسیجیان اقدام به درخت‌کاری در مناطق بحرانی گناباد کرده است تا اقدامی هرچند اندک در راستای بیابان‌زدایی انجام شود.

انتهای پیام//ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار