رقابت های فوتبال لیگ دسته اول انگلیس (چمپیونشیپ) با قهرمانی نیوکاسل و سقوط بلکبرنِ به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،هفته پایانی مسابقات فوتبال لیگ دسته اول انگلیس موسوم به چمپیونشیپ عصر امروز (یکشنبه) با انجام 12 دیدار همزمان برگزار شد که در یکی از این بازی ها نیوکاسل با هدایت رافا بنیتس که پیش از این صعودش به لیگ برتر قطعی شده بود، با برتری 3 بر صفر خانگی برابر بارنزلی و به لطف تساوی یک بر یک برایتون اَند هاو در خانه استون‌ویلا ، به عنوان قهرمانی رسید.

به این ترتیب نیوکاسل در هفته پایانی با 94 امتیاز قهرمان و برایتون اَند هاو با 93 امتیاز نایب‌قهرمان شد. تیم‌های ردینگ، شفیلدونزدی، هادرسفیلد و فولام هم به ترتیب در رده سوم تا ششم ایستادند و راهی بازی‌های مرحله پلی‌آف صعود به لیگ برتر شدند.

در پایین جدول هم تیم‌های بلکبرن روورز، ویگان اتلتیک و روترهام یونایتد به ترتیب در رده‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم قرار گرفتند و به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

بلکبرن اولین تیمی است که  قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه دارد و به دسته دوم سقوط می کند. این تیم که یکی از موسسان لیگ برتر است  فصل 1995-1994 قهرمان و فصل قبل از آن نایب قهرمان این رقابت ها شده بود.

بلکبرن گرچه در روز آخر 3-1 برنت فورد را شکست داد اما با توجه به پیروزی بیرمنگام و ناتینگهام فارست در روز آخر،بر اساس تفاضل گل به دسته پایین تر سقوط کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.