به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.

با شروع فصل گرما تعریق در افراد خصوصا در مناطق گرمسیری افزایش می‌یابد، حتی گاهی به نظر می‌رسد با لباس‌هایشان زیر دوش آب رفته‌اند. عرق کردن نه تن‌ها بد نیست بلکه فایده هم دارد، اما بخش ناخوشایندش، بوی بد بدن به عنوان عارضه جانبی عرق‌کردن است که هیچ عطری حریفش نمی‌شود.

پوست ما دارای هزاران منفذ ریز پوستی است که در صورت باز بودن این منافذ آلودگی، باکتری و چربی وارد این منافذ پوستی شده و دانه هایی بر روی پوست به وجود می‌آورند که به آن جوش یا آکنه می‌گویند.

طلعت قانع دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم و مدیر مرکز پاسخگویی سامانه ۱۴۹۰ سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بهترین نوشیدنی برای مصرف با قرص‌ها گفت: بهترین نوشیدنی برای مصرف قرص‌ها آب معمولی است، مصرف دارو‌ها با مایعاتی به جز آب در مواردی که بدون تجویز پزشک یا توصیه داروساز انجام شود، می‌تواند در روند جذب دارو در بدن تاثیر گذاشته و ممکن است تاثیر قرص‌ها را از بین ببرد.

کوروش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بیماری آلرژی گفت: حساسیت یا آلرژی یکی از بیماری‌های شایع محسوب می‌شود که آبریزش، سوزشِ چشم، بثورات پوستی مانند التهاب و کهیر، دل درد، اسهال، استفراغ و در موارد شدید شوکِ آنافیلاکسی که می‌تواند سبب انسداد راه‌های هوایی شود، از علائم این بیماری به شمار می‌آیند.

امیرحسین جمشیدی در خصوص مشاهده شیشه در برخی داروهای گیاهی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو تمام داروهای گیاهی عرضه شده در مراکز معتبر را نظارت می‌کند، کار میدانی انجام می‌دهد و این فرآورده‌ها را آزمایش می‌کند، اما مساله این است که داروهای گیاهی دست ساز از سوی برخی افراد غیرکارشناس و سودجو در عطاری‌های غیرمجاز عرضه می‌شود.

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخزین آمار مصدومان حادثه معدن زغال سنگ یورت آزادشهر اظهار داشت: کل مصدومان و فوتی‌های انفجار در معدن زغال سنگ گلستان ۱۲۷ نفر بوده که ۷۵ نفر به بیمارستان منتقل شده و بقیه سرپایی مداوا شدند.

میلاد تاج‌منش کارشناس ارشد تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در حال حاضر بزرگترین و اصلی‌ترین مشکل دانش آموختگان رشته تغذیه ورود بدون کنکور پزشکان عمومی به دوره‌ی تخصصی رشته تغذیه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار