فرود اولین هواپیما در خلوت‌ترین فرودگاه جهان+ تصاویر

نخستین هواپیمای مسافربری روی باند "بی‌مصرف‌ترین فرودگاه جهان" فرود آمد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ فرودگاه "سنت هلنا" با بودجه ۲۵۰ میلیون پوندی در جزیره‌ای وسط اقیانوس اطلس ساخته شده است. ساخت این فرودگاه یک دهه به طول انجامید، ولی تا یکسال پس از پایان ساخت آن هیچ هواپیمایی در باندهای آن فرود نیامده بود.

فرود نخستین هواپیمای مسافربری روی باند

نخستین هواپیمای مسافربری درحالی روی باند این فرودگاه نشسته است که همه ۶۰ مسافر آن به محض خروج از هواپیما با هجوم مرگبار باد مواجه شدند. شرایط جوی و بادهای اقیانوسی دسترسی هوایی به این منطقه را محدود کرده است و مسافران از مسیر آبی و با کمک قایقهای بادبانی خود را به این جزیره می‌رسانند.

فرود نخستین هواپیمای مسافربری روی باند

فرود نخستین هواپیمای مسافربری روی باند

از زمان بازگشایی این فرودگاه در سال ۲۰۱۵، هیچ هواپیمایی موفق به فرود روی باند آن نشده بود. وزش بادهای سهمگین در این قلمرو کوچک به سادگی مسیر و جهت حرکت هواپیما را تغییر می‌دهد.

فرود نخستین هواپیمای مسافربری روی باند

فرود نخستین هواپیمای مسافربری روی باند

در سال ۲۰۰۵، نخستین لایحه احداث فرودگاه در جزیره سنت هلنا پیشنهاد شد، ولی ساخت فرودگاه بار‌ها و بار‌ها به تعویق افتاد. در تابستان ۲۰۱۰ با ساخت فرودگاه در این جزیره موافقت شد و احداث آن در سال ۲۰۱۱ با بودجه ۲۵۰ میلیون پوند آغاز شد.

احداث این فرودگاه یکی از پرهزینه‌ترین و بی‌استفاده‌ترین سرمایه گذاری‌های دولت انگلیس بوده است.

جزیره سنت هلن در سال ۱۶۵۷ پس از اجازه رسمی کمپانی هند شرقی به بخشی از مستعمره انگلیس تبدیل شد. در سال ۱۸۱۵، پس از شکست ناپلئون در واتلو، او را به این جزیره تبعید کردند تا از بازگشت وی به اروپا جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار