رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال ۱۴۰ اورژانس اجتماعی در ۱۴۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت مستقر می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز در نشست صمیمی با کارکنان بهزیستی لرستان که در سالن اجتماعات سازمان بهزیستی این استان اظهار داشت: سازمان بهزیستی تخصصی‌ترین نهادی است که به مسائل آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت‌ها و ارائه خدمات تخصصی برای افراد تحت پوشش می‌پردازد.
 
وی با اشاره به رویکردهای جدید و تحولات اثربخش سازمان بهزیستی کشور فراروی نظام برنامه‌ریزی، استراتژیک و برنامه‌های راهبردی اقدام عمل در این دولت افزود: جایگاه حقوق و دستمزدی که به فراخور سختی کار به کارکنان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود باید در قانون مدیریت خدمات کشوری تعین شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: توجه دولت و مجلس به اثربخشی کار کارکنان این سازمان جلب شد و با حضور در هیئت دولت گزارشی از عملکرد و اثربخشی اقدامات این سازمان ارائه شد و این امر منجر به این شد که ما بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را که در این دولت به‌عنوان یک راهبرد پیشگیری از شیوع و بروز آسیب‌های اجتماعی و معلولیت بود به‌عنوان یک راهبرد در قانون برنامه ششم درج کرده تا تبدیل به احکام قانون برنامه شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود، بیان کرد: پوشش غربالگری شنوایی‌سنجی و بینایی کودکان در استان لرستان بالای 90 درصد است.

محسنی بابیان اینکه در آسیب‌های اجتماعی رویکردها نوین است، گفت: در قانون برنامه ششم رئیس‌جمهور دستور داده که دولت موافقت و کمک و حمایت همه‌جانبه برای ورود به اختلالات ژنتیکی داشته باشد تا شاهد کاهش معلول زایی در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: الگوی دادگاه درمان‌مدار برای معتادین متجاهر و عمیق معرفی‌شده و نگاه مجرمانه را از معتاد متجاهر برداشتیم و نگاه بیمار نگری را نهادینه کردیم و در طلاق نیز با ارائه آموزش‌های مهارت زندگی و تغیر سبک زندگی و آموزش فرزند پروری و ثبت الکترونیکی طلاق برای ارائه مشاوره‌های به هنگام و کارشناسی با همکاری قوه قضائیه آمار آن کاهش یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه 11 اداره کل بهزیستی استان‌ها در ارزیابی عملکردها در سال 95 حائز رتبه برتر شدند، گفت: اورژانس اجتماعی که هشت سال تعطیل‌شده بود دوباره جای خود را باز کرد و در سال 96 بر اساس قانون و بر اساس تکلیف دولت موظفیم 140 اورژانس اجتماعی را در 140 شهر بالای 50 هزار نفر جمعیت مستقر کنیم.

وی با اشاره به افزایش مستمری افراد تحت تکفل نهادهای حمایتی کشور عنوان کرد: در یک سال گذشته کمیته امداد و سازمان بهزیستی و دولت به دنبال فرصتی برای افزایش مستمری مددجویان بودند آن‌هم بالای چهار برابر و به دلیل انتخابات این امر صورت نگرفته و هرسال این افزایش اعمال می‌شود چراکه عدالت در اینجا معنا پیدا می‌کند نه اینکه 80 میلیون جمعیت را از یارانه‌ای مساوی برخوردار کنیم.

محسنی بیان کرد: هیچ معلولی در هیچ نقطه‌ای از کشور نباید از لوازم کمک تجهیزاتی و توان‌بخشی محروم باشد بنابراین برای این کار 82 میلیارد تومان به سرجمع این اعتبارات اضافه شد و علاوه بر آن برای بنیاد فرزانگان سالمندان ردیف اعتبار مستقل اخذ شد و بالغ‌بر 25 درصد غیر از اعتبارات افرایش مستمری مددجویان که به‌اندازه اعتبارات بهزیستی و کمیته امداد بوده چهار هزار میلیارد تومان اضافه کردند و همچنین 25 درصد اعتبارات این سازمان رشد یافته است.

وی با اشاره به اجرای طرح افزایش دستمزد کارکنان پیمانی و  دائم این سازمان افزود: به همه کارکنان، مددکاران و کارگران موقت و معین سازمان بهزیستی استان لرستان برای قدردانی سرانه هفت میلیون ریال پاداش پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.