رئیس فدراسیون گلف گفت:مسابقات جام صلح و دوستی سرآغاز خوبی برای حضور گلف بازان مطرح جهان در ایران محسوب می شود.

کیکاووس سعیدی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری نخستین دوره رقابت های بین المللی گلف آماتور جام صلح و دوستی اظهار داشت: این رقابت ها برای گرامیداشت مرحوم شهباز حسین پور با حضور 5  کشور ایران، لبنان، افغانستان، بنگلادش و پاکستان و 8 تیم از صبح امروز(17 اردیبهشت) در زمین گلف آکادمی انقلاب آغاز شد و تا 19 اردیبهشت ادامه دارد. این رقابت ها در 2 بخش انفرادی و تیمی در 3 دور برگزار می شود. با وجود سابقه 100 ساله گلف در ایران، برای نخستین بار است که یک مسابقه بین المللی در کشورمان برگزار می شود.
 
وی افزود: برخلاف مسابقات گلف حرفه ای در رقابت های گلف آماتور به نفرات و تیم های برتر تنها حکم، مدال و کاپ اهدا می شود. مهم ترین دست آوردهای ما از این رقابت ها، افزایش کیفیت ورزشکاران و  گسترش روابط بین الملل فدراسیون گلف است.امیدوارم در آینده با کشورهای صاحب سبک این رشته تعامل سازنده ایجاد کنیم.
 
سعیدی درمورد اینکه مسابقات جام صلح و دوستی تا چه اندازه ای در افزایش کیفیت گلف بازان کشورمان تاثیرگذار است، گفت: گلف به تازگی وارد رشته های المپیکی شده و نگاه ما باید المپیکی باشد. 2 هفته پیش با همکاری مرکز گلف حرفه ای جهان "کیم بالدوین" استرالیایی را به ایران آوردیم و در چهار کارگاه آموزشی از تجارب وی استفاده کردیم. "بالدوین" برای مربیان، ملی پوشان و نفرات با استعداد ما کلاس آموزشی برگزار کرد و بدون شک این کلاس ها و مسابقات جام صلح و دوستی در عملکرد ملی پوشان ما در مسابقات آسیایی نیوزیلند که مهر 96 برگزار می شود، تاثیر  زیادی دارد.
 
وی افزود: از ترکیب گلف بازان داخل کشور و لژیونرها تیم خوبی را به مسابقات نیوزیلند اعزام می کنیم. گلف ایران هم اکنون در رنکینگ 50 جهان و 19 آسیا قرار دارد و درصورتی که بتوانیم روند صعودی خود را ادامه دهیم و جزء 10 تیم برتر آسیا قرار بگیریم، می توانیم به کسب سهمیه المپیک 2020 امیدوار بمانیم.
 
سعیدی درمورد برنامه های این فدراسیون برای حضور گلف بازان مطرح جهان در رقابت های بین المللی کشورمان بیان کرد: مسابقات جام صلح و دوستی سرآغاز خوبی برای حضور گلف بازان مطرح جهان در ایران محسوب می شود. البته شرکت این گلف بازان در مسابقات کشورمان شرایط سختی دارد اما اگر گزارش مثبتی از جام صلح و دوستی به کنفدراسیون گلف آسیا ارائه شود، کمیت و کیفیت این رقابت ها در سال های آتی بالاتر می رود.
 
 رئیس فدراسیون گلف درباره احتمال مدال آوری ورزشکاران کشورمان در مسابقات نیوزیلند تصریح کرد: با توجه به حضور مدعیان جهانی مانند استرالیا، کره جنوبی و ژاپن در آسیا فاصله زیادی با کسب مدال در این رقابت ها داریم اما سعی می کنیم این فاصله را کم و کمتر کنیم.  البته در کنار این مدعیان، چینی ها، پاکستانی ها، سنگاپوری ها و مالزیایی ها هم جزو قدرت های گلف قاره کهن هستند. از طرفی سعی می کنیم با کمک فدراسیون جهانی گلف و کمیته ملی المپیک، مقدمات حضور یک مربی مطرح جهانی به صورت تمام وقت در کشورمان را فراهم کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار