لیگ قهرمانان آسیا؛

التعاون عربستان - استقلال ایران / صعود بی دردسر در انتظار منصوریان و پسران آبی

منصوریان و شاگردانش باید برای حضور قدرتمندانه در مرحله حذفی رقابت‌ها تلاش کنند و در دیدار مقابل التعاون به پیروزی دست پیدا کنند.

به گزارش  خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛لیگ شانزدهم برای آبی‌های پایتخت با ایستادن در رده دوم به پایان رسید و حالا منصوریان و تیمش لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو دارند.

 استقلال هم اکنون جایگاه مناسبی پیدا کرده و از شانس‌های اصلی حضور بین 16 تیم برتر آسیاست. برخلاف پرسپولیس که برای صعود به اما و اگرهایی نیاز دارد. به طور حتم برد مقابل التعاون عربستان می تواند بار دیگر هواداران استقلال را شادمان و سرافراز کند تا بعد از نایب قهرمانی در لیگ برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده، پایان سال فوتبالی آبی‌ها با صعود از گروه آسیایی، مطابق میل هواداران و البته منصوریان رقم بخورد.

کار نشود //استقلال ایران_التعاون عربستان

البته نایب قهرمانی در لیگ برتر هم با توجه به مشکلاتی که استقلال در نیم فصل با آن‌ها مواجه شده بود می‌تواند دستاوردی نسبتا قابل توجه باشد. به خصوص که فصل اول حضور منصوریان در استقلال را پشت سر گذاشتیم. با این دیدگاه و با روحیه‌ای که بازیکنان استقلال بعد از برد برابر پدیده و سپاهان به دست آوردند حالا مسیر هموار صعود در آسیا برای آبی‌ها هموارتر شده و از حالا منصوریان و شاگردانش باید برای حضور قدرتمندانه در مرحله حذفی رقابت‌ها تلاش کنند.

 آنچه که هواداران استقلال از تیم‌شان می‌خواهند و با توجه به سابقه و شخصیت آسیایی استقلال انتظار دارند منصوریان در پایان این فصل فوتبالی در حالی وارد بازار نقل و انتقالات تابستانی شود که استقلال در بین 8 تیم برتر آسیا حضور داشته باشد.


کار نشود //استقلال ایران_التعاون عربستان

بهتر است بدانیم استقلال تهران برای صعود نیاز به امتیاز هم ندارد و آنها نباید با اختلاف 4 گل از حریف خود شکست بخورند، اتفاقی که با توجه به سد محکم دفاعی تیم منصوریان بعید است و باید به نوعی تیم منصوریان را در مرحله بعد دانست.

کار نشود //استقلال ایران_التعاون عربستان

البته در صورت پیروزی التعاون و لوکوموتیو تمام تیم ها 8 امتیازی می شوند و کار به تفاضل گل کشیده می شود که در آن صورت نیز استقلال در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.
 
دو بازی این گروه را بررسی می کنیم:

التعاون عربستان - استقلال تهران
ورزشگاه حامد بن خلیفه قطر
نتیجه بازی رفت: 3-0 به سود استقلال
گلزنان: کاوه رضایی، محسن کریمی و لئاندرو پادوانی
 
شاگردان منصوریان که در بازی رفت موفق شدند با نتیجه 3-0 برابر التعاون پیروز شوند، درصورتیکه دیگر دیدار گروه به تساوی برسد یا الاهلی پیروز شود برای صعود تنها نباید با اختلاف 4 گل ببازند، مطمئنا تیم التعاون که نیاز به گل های زیادی دارد در این دیدار با حملات متعدد کار را شروع می کند که فرصت مناسبی برای تیم استقلال است تا بتوانند در ضدحملات به حریف عربستانی ضربه بزنند.
 
الاهلی امارات - لوکوموتیو ازبکستان
ورزشگاه الرشید دبی
نتیجه بازی رفت: 2-0 به سود لوکوموتیو
گلزنان: بیکماجئوف و کوتیبانوف
 
شاگردان کوزمین که یک امتیاز بسیار حساس برابر استقلال در دیدار قبلی به دست آوردند برای تثبیت صدرنشینی به مصاف لوکوتیو خواهند رفت، آنها در این دیدار برد می خواهند تا صدرنشینی شان قطعی شود و باخت بازی رفت در تاشکند را جبران کنند. باخت الاهلی امارات در این بازی فرصت عالی به استقلال می دهد تا با یک تساوی نیز صدرنشین این گروه شود.

کار نشود //استقلال ایران_التعاون عربستان

تساوی با الاهلی در بازی خانگی، راه صعود استقلال به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا را هموار کرد و استقلالی ها، تنها به تک امتیاز بازی مقابل التعاون نیاز دارند تا خود را بین 16 تیم نهایی لیگ قهرمانان ببینند.
 

اما شکست استقلال برابر التعاون، قدری می تواند معادلات گروه 1 لیگ قهرمانان آسیا را پیچیده کند.

 شاید در ابتدا این طور به نظر بیاید استقلال با توجه به پیروزی در بازی رو در رو مقابل لوکوموتیو و التعاون (در صورت عدم شکست با بیش از 3 گل) به طور قطع بالاتر از این تیم ها قرار می گیرد یا در صورت هم امتیاز شدن با الاهلی در پایان دور گروهی، استقلال با توجه به شکست در برابر این تیم، شانسی برای سرگروهی ندارد اما حالتی ممکن است برای این گروه پیش بیاید که تمام معادلات بازی های رو در رو را به هم بریزد و چه بسا استقلال در صورت هم امتیازی با الاهلی هم بالاتر از این تیم قرار بگیرد و یا اینکه لوکوموتیو با وجود شکست از استقلال در بازی رو در رو و فاصله 3 امتیازی که اکنون وجود دارد، جایگاهی بهتر از این تیم کسب کند.
 

کار نشود //استقلال ایران_التعاون عربستان
 
 
آن هم شرایطی است که استقلال مقابل التعاون شکست بخورد و لوکوموتیو الاهلی را مغلوب کند، آنگاه در این گروه 4 تیم با امتیاز 8 قرار می‌گیرند. در این حالت، اگر به بازی رو در روی تیم‌ها نگاه شود، استقلال بایستی، با وجود پیروزی مقابل لوکوموتیو و عملکرد بهتر مقابل التعاون (اگر کمتر از 3 گل بخورد) بالاتر از این تیم و پایین‌تر از الاهلی به عنوان تیم دوم صعود کند.

اما با این شرایط، اگر به بازی رو در روی الاهلی و لوکوموتیو نگاهی داشته باشیم، لوکوموتیو شرایط بهتری نسبت به الاهلی دارد و در این صورت، لوکوموتیو باید بالاتر از الاهلی قرار بگیرد.

اما در آن سوی ماجرا، التعاون با وجود پیروزی 1 بر صفر و تساوی در عدد 4 نسبت به لوکوموتیو شرایط بهتری دارد.

در این صورت، نتایج بازی‌های رو در رو، عملاً کارایی خودش را از دست می‌دهد و طبق قانون، تفاضل گل مورد بررسی قرار می‌گیرد که تا این جای کار استقلال با تفاضل 4+ در مقابل تفاضل 1+ الاهلی،1- لوکوموتیو و 4- التعاون به نظر می‌رسد شرایط بهتری دارد.

با این اوصاف، استقلال با وجود شکست مقابل التعاون هم روی کاغذ شانس پیشی گرفتن از الاهلی و سرگروهی دارد و حتی در صورت شکست با بیش از 3 گل مقابل التعاون هم، روی کاغذ با توجه به گل زده یا آمار انضباطی می‌تواند صعود کند.


کار نشود //استقلال ایران_التعاون عربستان

مصدومان استقلال تهران و التعاون عربستان

  تیم فوتبال استقلال در حالی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم التعاون می رود که در این دیدار 1 بازیکن را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد .

وریا غفوری تنها بازیکن مصدوم استقلال است که در این دیدار نتوانست با آبی پوشان راهی قطر شود .

از طرفی دیگر بازیکنانی همچون سان مارتین، محمد سبعان، ابراهیم الزبیدی و احمد الزین مصدوم‌های تیم التعاون عربستان هستند.اما این طور که به نظر می رسد کارد فنی از حضور این بازیکنان در دیدار مقابل استقلال استفاده کند.

تیم‌های التعاون عربستان و استقلال تهران ساعت 20:20 دقیقه سه‌شنبه هفته جاری در قطر به مصاف هم می‌روند.

در  جدول رده‌بندی گروه A لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های الاهلی امارات و استقلال تهران با امتیاز مشابه 8 در رده‌های اول و دوم قرار دارند. تیم‌های 5 امتیازی التعاون و لوکوموتیو تاشکند رتبه‌های سوم و چهارم را در اختیار دارند.


کار نشود //استقلال ایران_التعاون عربستان

اسامی داوران

19 اردیبهشت

گروه A

التعاون عربستان - استقلال (این دیدار در دوحه قطر به میزبانی نماینده عربستان برگزار می‌شود)

ناظر مسابقه: چن یونگجی از چین

ناظر داوری: محمد باسل احاجر از سوریه

داور وسط: هتیکتر کانارنگ دیلان پیریرا از سریلانکا

کمک داور اول: پالیاگوروگ پریانگا نامل از سریلانکا

کمک داور دوم: دنی گردار پالیدا پارکارانا از سریلانکا

کمک داور چهارم: وراکودی کاراگ کاسون از سریلانکا
 
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار