نیروهای آمریکایی به دنبال تشکیل گردانی برای جاسوسی از کره شمالی

مقامات محلی کره جنوبی از اقدام نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور برای تشکیل گردانی جاسوسی علیه کره شمالی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه رأی الیوم، مقامات محلی کره جنوبی اعلام کردند: نیروهای آمریکایی موجود در کره جنوبی به دنبال تشکیل گروهی برای جمع آوری و تحلیل اطلاعات انسانی کره شمالی هستند.

این اقدام با توجه به پیشرفت کره شمالی در تکنولوژی امنیت ارتباطات اتخاذ شده است؛ پیشرفتی که پیگرد سیگنال‌ها در ارتباط های داخلی کره شمالی را برای دیگران بسیار سخت کرده است.

به گفته این مقامات محلی، این نیروها تصمیم دارند گروه تخصصی خود را همزمان با آغاز ماه میلادی اکتبر 2017 زیر نظارت تیپ اطلاعات نظامی شماره 501 ارتش هشتم آمریکا و با نام "گردان اطلاعات نظامی 524" تشکیل دهند.

مسئولان کره جنوبی پیش بینی می کنند که احتمالا نیروهای آمریکایی برای جمع آوری اطلاعات، از مقامات عالی رتبه کره شمالی که این کشور را ترک کرده‌اند، افراد خارجی -که کارشناس مسائل کره شمالی هستند- و همچنین آژانس های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا استفاده می کنند.

یک مقام مسئول در اداره اطلاعات کره جنوبی، که نخواست نامش فاش شود، نیز اعلام کرد به احتمال زیاد نیروهای آمریکایی از شبکه های جمع آوری اطلاعات مردمی کره شمالی مانند اداره اطلاعات مرکزی نیز برای جاسوسی از این کشور استفاده خواهند کرد.
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار