کارشناس باغبانی اداره جهاد کشاورزی اردستان از برداشت 130 تن پسته از هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان اردستان و عرضه آن به بازار خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حبیب الله مومن زاده کارشناس باغبانی اداره جهاد کشاورزی اردستان سطح زیر کشت این محصول را دو هزار و 500 هکتار بیان کرد وگفت : ازاین میزان یک هزار و 300 هکتار باغ بارور و بقیه به صورت نهال است و یک هزار و 200 هکتار از باغ های پسته شهرستان اردستان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

وی افزود: نوسان دما و گرد افشانی نداشتن درست در فصل بهار حدود 80 تا90 درصد به باغ های پسته اردستان خسارت زده و عملکرد این محصول به 100کیلوگرم در هکتار کاهش یافته است.
کارشناس باغبانی اداره جهاد کشاورزی اردستان ارقام عمده پسته این شهرستان را کله قوچی ، اکبری ، احمدی ، آقایی فندقی و اوحدی بیان کرد و گفت : با شروع فصل برداشت پسته 200 نفر بصورت فصلی در این شهرستان مشغول به کار می شوند. 
محسن تقوی مدیر خط ضبط و فراوری شرکت فجر چهارمیل نیز با بیان اینکه 80 درصد محصول پسته فراوری و درجه بندی می شود ،گفت : رطوبت گیری و پوست گیری ، خشک کردن و جدا کردن پسته های دهان باز از دهان بسته از مراحل درجه بندی این محصول است.

انتهای پیام/م

برداشت ۱۳۰تن پسته از باغ‌های شهرستان اردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.