مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: با اقدام های انجام شده در سال 95 شاهد کاهش 60 درصدی گزش پشه سالک بوده ایم و در سال جاری نیز کار مبارزه ادامه خواهد یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد علی گلی امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری اردستان افزود: جهت انجام عملیات مبارزه با پشه سالک مبلغ 300 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
 
وی با بیان این که در سال 94 تعداد 82 مورد گزش گزارش شده بود تصریح کرد :با اقدام های انجام گرفته و مصرف 625 لیتر سم و 261 نفر روزکار در سال 95 تعداد 31 مورد گزش صورت گرفته است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان افزود: تا کنون 73 کانون آلودگی در شهرستان شناسایی شده و بالغ بر 32هزار نفر در این منطقه زندگی می کنند که در معرض خطر گزش پشه سالک قرار دارند.
 
دکتر گلی کسب رتبه اول کاهش گزش پشه سالک و کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استان اصفهان را از دستاوردهای شبکه بهداشت و درمان اردستان در سال گذشته اعلام کرد.
 
وی افزود: برای ادامه عملیات مبارزه با پشه سالک نیاز به مصرف 700 کیلوگرم سم و به کارگیری بیش از 270روز کار و اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان شیوه زندگی نامطلوب در بین کارکنان اداره های دولتی که تشکیل پرونده داده اند را80 درصد و تغذیه ناسالم را 52 درصد اعلام و تصریح کرد: طبق آخرین بررسی های انجام شده توسط وزارت بهداشت، 88 درصد ایرانی ها کمتر از نیاز روزانه میوه و سبزی جات استفاده می کنند.
 
دکتر محمد علی گلی اضافه کرد: سرانه مصرف میوه و سبزی و لبنیات در شهرستان بسیار کمتر از حد استاندارد است به طوری که روزانه حدود 140 گرم لبنیات توسط هر نفر مصرف می شود که که باید به 240 گرم افزایش یابد.
 
وی گفت: حدود 2 هزار نفر در شهرستان اردستان مبتلا به بیماری دیابت هستند که برای آنان پرونده بهداشتی تشکیل شده است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان افزود: در حال حاضر هزار و 183 نفر دیابتی و 2 هزار و 135 نفر دارای فشار خون در شهرستان ثبت شده است و 21.6 درصد جمعیت شهرستان دارای بیماری قلبی و عروقی هستند.
 
معاون فرماندار اردستان نیز در این جلسه خواستار تسطیح و حمل نخاله های ساختمانی تخلیه شده در مسیر جاده های شهرهای زواره، مهاباد و روستاهای منطقه شد.
محمدعلی کیانی از شهرداران شهرهای اردستان، زواره و مهاباد خواست هم چون سال های گذشته با شبکه بهداشت و درمان همکاری لازم در رابطه با مبارزه با پشه سالک را داشته باشند.
 
وی افزود: اداره های منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان با همکاری شهرداری ها کار مبارزه با پشه سالک را در زمان مناسب آغاز کنند.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.