تبليغات انتخاباتی در فضای مجازی محدود به موارد مقرر در قوانين و مقررات مربوطه است و هرگونه فعاليت انتخاباتی خارج از زمان مجاز و قانونی در اين فضا ممنوع است.

 محمد محامدی دبير ستاد انتخابات استان يزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ از ابلاغ دستورالعمل تبليغات در فضای مجازی از سوی ستاد انتخابات كشور خبر داد و تبلیغات در این حوزه را صرفاً در چارچوب قوانين و مقررات مجاز دانست.

 محامدی افزود: تبليغات انتخاباتی در فضاي مجازی محدود به موارد مقرر در قوانين و مقررات مربوطه است و هرگونه فعاليت انتخاباتی خارج از زمان مجاز و قانونی در اين فضا ممنوع است.

اين مقام مسئول با ضرورت رعايت اخلاق انتخاباتی و شئونات اسلامی تصريح كرد: نامزدها و طرفداران به‌هیچ‌وجه مجاز به تبليغ عليه نامزدهاي ديگر در فضای مجازی نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود يا داوطلب موردنظرشان را مطرح نمايند.

وی با اشاره به ماده 5 دستورالعمل مذكور گفت: رسانه‌های ارائه‌دهنده تبليغات به‌منظور فعالیت‌های تبليغی انتخاباتی بايد در سامانه ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.Samandehi.ir نسبت ‌به دريافت نشان و شناسه اقدام نمايند. 

علاوه بر آن نامزدهای انتخاباتی و ستادهای تبليغاتی نامزدها بايد كليه فعالیت‌های تبليغی در فضای مجازی را در بستر يكپارچه تبليغات انتخابات كشور بيتاك ثبت نمايند.

 در غير این صورت تخلف انتخاباتی شناخته‌شده و مطابق قانون با آنان رفتار خواهد شد.

محامدی افزود: چنانچه مطلبی عليه يك نامزد در تبليغات رسمی نامزد ديگری يا هريك از رسانه‌های الكترونيك و شبکه‌های مجازی انتشار يابد، شاكی بايد مراتب را به‌صورت مستند ظرف مدت 18 ساعت پس از انتشار به ستادهای انتخابات استانداری يا فرمانداری يا هیئت‌های نظارت اعلام نمايند.

دبير ستاد انتخابات استان به استناد قانون جرائم رایانه‌ای ايجاد هرگونه دسترسی غيرمجاز، ايجاد اختلال و تغيير غيرمجاز محتوای رسانه‌های ارائه تبليغات متعلق به نامزدهای انتخاباتی را جرم دانست و تصريح كرد: در صورت تغيير غيرمجاز در محتوای رسانه‌های ارائه‌دهنده تبليغات يك نامزد، وی مكلف است بلافاصله موضوع را به هيئت اجرايی و هيئت نظارت شهرستان مربوطه به‌صورت مكتوب اطلاع‌رسانی نموده و در صورت امكان رفع مشكل نمايد و مراتب را از طريق رسانه‌های ارائه تبليغات خود به عموم اطلاع‌رسانی كند.

دبير ستاد انتخابات استان يزد با اشاره به تبصره ماده 65 آیین‌نامه اجرايی انتخابات شوراهای اسلامي شهر اظهار داشت: هر داوطلب تنها می‌تواند در هر منطقه شهرداری، يك ستاد انتخاباتی داير نمايد و فرض هرگونه ستاد ديگری بلا توجیه است.

محامدی در ادامه بيان داشت: تغيير عناوين ستاد تحت عنوان تفكيك جنسيتی خواهران و برادران بايد در همان ستاد صورت گيرد و اين روش سبب نمی‌شود تا امكان ايجاد دو ستاد مجزا در هر منطقه شهرداری پديد آيد.

مديركل سياسی، انتخابات و تقسيمات كشوری استانداری يزد گفت: داير نمودن ستاد انتخاباتی مردمی در آیین‌نامه انتخابات شوراهای شهر جايگاهی ندارد.

وی با تأکید بر مطالعه آیین‌نامه انتخابات شوراهای اسلامی توسط داوطلبين محترم، تصريح كرد: آیین‌نامه اجرايی انتخابات شوراهای اسلامی شهر، صرفاً ناظر به انتخابات شوراهای اسلامی است و قابل تسری به انتخابات رياست جمهوری نیست.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.