معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای از برگزاری 11 دوره مسابقه آزاد مهارت در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا ثابت نژاد معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین گشایش نخستین دوره مسابقات مهارت گوهر تراشی کشور در شیراز گفت: امسال 11 دوره مسابقه آزاد مهارت با هدف شناسایی افراد نخبه و استعدادهای برتر در حرفه ها و مشاغل مختلف در استان های مختلف کشور برگزار می شود.

ثابت نژاد افزود: با توجه به این که برگزاری این مسابقات به بخش خصوصی واگذار شده است یکی از راه های دسترسی سریع به شغل، شرکت در این گونه رقابت ها است.

وی ادامه داد: بهره گیری از افراد دارای مهاریت و صلاحیت حرفه ای از راهکارهای افزایش کیفیت کالاها و خدمات است.

ثابت نژاد بیان کرد: تولید اجناس با کیفیت ایرانی تنها با تربیت نیروی کار ماهر امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: این سازمان آمادگی دارد تا متناسب با نیاز بازار کار و صنایع و صنوف، آموزش های لازم را در استاندارد های مختلف شغلی ارائه دهد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود حوزه کاری صنعت گوهر تراشی را حوزه ای بسیار وسیع دانست و افزود: یک سنگ خام معدن بعد از فرآوری و تراش دارای ارزش چند صد برابری می شود که این خود نشان دهنده ارزش افزوده بسیار بالای این صنعت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس نیز گفت: گردش مالی جهانی صنعت گوهرسنگها رقمی افزون بر یک هزار میلیارد دلار است که با افزایش سالیانه حدود 10 درصدی در حال توسعه است.

یدالله رحمانی این صنعت را از صنایع برجسته در اقتصاد جهانی برشمرد و ادامه داد: برای راه اندازی این صنعت سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای نیاز نیست و با این وجود صنعت گوهر سنگها از بهره وری و ارزش افزوده بسیار زیادی برخوردار است و دوره بازدهی سرمایه گذاری و آموزش آن بسیار سریع و کوتاه مدت است.
 
وی با بیان اینکه کشور ایران بر روی کمربند جهانی معادن گوهر سنگ واقع شده است بیان کرد: با وجود این ظرفیت های قابل توجه و همچنین پژوهش های خوبی که در این زمینه صورت پذیرفته است فرصت برای آموزش و سرمایه گذاری در این حرفه فراهم است و بایستی با برنامه ریزی همه جانبه بتوانیم سهم خود را از بازار های جهانی بدست آوریم.
 
نخستین دوره مسابقات مهارت گوهر تراشی کشور با حضور 22 منتخب برتر استان های مختلف برگزار می شود و به مدت یک روز برنامه ریزی شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار