مقامات پاکستان در حالی از احضار کاردار سفارت افغانستان در این کشور در پی درگیری‌های اخیر مرزی خبر داده که حکومت وحدت ملی نیز کاردار دولت اسلام‌آباد را فراخوانده است.

پاکستان کاردار سفارت افغانستان را احضار کرد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، پس از درگیری‌های مرزی نظامیان افغان و پاکستانی در شهرستان «سپین‌بولدک» ولایت قندهار در جنوب افغانستان، کاردارهای دو کشور در اقدامی متقابل احضار شدند.

وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کاردار پاکستان در کابل در رابطه با تخطی مرزی، حمله نیروهای نظامی این کشور به پاسگاه‌های مرزی نیروهای امنیتی افغان و استفاده از تسلیحات سنگین در روستای «لقمان» شهرستان سپین بولدک احضار شده است.

در این بیانیه آمده که وزارت خارجه افغانستان در رابطه با استفاده از تسلیحات سنگین به نیروهای امنیتی افغان و ساختمان مدرسه لقمان مراتب اعتراض خود را به سفارت پاکستان در کابل اظهار داشته است.

بر اساس این گزارش نیروهای ارتش پاکستان مناطق مسکونی را در افغانستان هدف حملات موشکی قرار داده که تلفات غیرنظامیان را پی داشته است.

رئیس بخش سیاسی وزارت خارجه افغانستان حملات نیروهای پاکستانی به خاک افغانستان را غیر قابل قبول اعلام کرد و از کاردار سفارت پاکستان خواست تا مراتب نگرانی مقامات افغان را اعلام کند.

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد روستاهای شهرستان لقمان جزء خاک افغانستان است و محافظت از این مناطق مسئولیت دولت و نیروهای امنیتی افغان محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، وزارت خارجه پاکستان نیز با احضار کاردار سفارت افغانستان در اسلام‌آباد اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان باید به درگیری‌های بی مورد پایان دهند و دولت کابل نیز عاملان این درگیری‌ها را محاکمه کند.

«نوازشریف» نخست وزیر پاکستان با محکومیت این درگیری، واکنش نیروهای مرزی افغان را در تضاد با تلاش‌های اسلام‌آباد و کابل برای تامین صلح و ثبات در منطقه دانست.

روز گذشته نیروهای ارتش پاکستان به منظور سرشماری ساعت چهار بامداد وارد روستای لقمان در شهرستان سپین‌بولدک شدند که در نتیجه واکنش نیروهای امنیتی افغان دو طرف درگیر شدند.

گفته می‌شود که این درگیری 11 ساعت به طول انجامیده است و در نتیجه بیش از 40 سرباز ارتش پاکستان زخمی و 11 سرباز دیگر کشته شده‌اند همچنین سه نیروی امنیتی و سه غیرنظامی افغان نیز کشته شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار