بیش از ۹۰ درصد اعتبارات تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی جذب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۵۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به استان اختصاص یافت که تنها ده درصد آن را نتوانستیم جذب کنیم.

عبداله فتح الله زاده افزود: با استفاده از از این میزان اعتبار، ۷۳۸ دستگاه تراکتور ، ۵۳ دستگاه کمباین ، ۷۵۹ دستگاه سایر ادوات کشاورزی و ۲ مورد تجهیزات واحدهای تولیدی دام و طیور به ناوگان حمل و نقل کشاورزی استان اضافه شد تا ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان از ۱٫۴۱ به ۱٫۴۶اسب بخار در هر هکتار ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات خط اعتباری اختصاص یافته امسال بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال است اضافه کرد: کشاورزان استان به منظور بهره مندی از این تسهیلات اعتباری می توانند برای تکمیل پرونده و معرفی به بانک کشاورزی به مراکز خدمات و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها مراجعه کنند.

بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان در حال حاضر ۴۳ هزار و ۳۷۲ دستگاه انواع تراکتور باغی و زراعی ، ۱۲۲ هزار و ۱۶۰ دستگاه انواع ادوات دنباله بند و ۸۶۰ دستگاه کمباین در سطح استان وجود دارد .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.