ما سال آینده زیر چادر، نه اینجا و نه هیچ کجای دیگر در نمایشگاه شرکت نمی‌کنیم.

سیدعباس حسینی نیک بازرس اتحادیه ناشران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مشکلات پیش آمده شب گذشته گفت: سال 84 که شهرداری تهران محل نمایشگاه خیابان سئول را تنها به علت ایجاد ترافیک به مصلی انتقال داد. شرایط آن زمان مصلی خوب نبود. ناشران با خاک و گل کنار آمدند. اصحاب کتاب انسان‌های نجیبی هستند و متآسفانه از نجابت آنها سوءاستفاده می‌شود. حدود هشت تا نه سال طول کشید که مصلی سامان بگیرد. ولی به شهر آفتاب آمدیم. کارکرد مصلی فرهنگی و مذهبی است و نزدیک به مرکز شهر است و مناسب برای حوزه کتاب. به نظر می‌آید اگر در این شرایط موجود مصلی آنجا بودیم امر مثبتی بود. مدیریت شهری ما را به شهر آفتاب آوردند.  

عضو شورای برنامه‌یزی و اجرایی نمایشگاه گفت: سال گذشته فقط این سالن‌های سه قلو ساخته شده بودند؛ من بازرس اتحادیه بودم، حتی ایستگاه مترو هم ساخته نشده بود. فوری ظرف دو، سه ماه سریع کار انجام دادند و تا حدی آماده کردند. اما از سال پیش تا امسال هیچ چیزی اضافه نشده است. مدیریت شهری چه می‌کند؟ چرا هیچ کاری برای ادامه طرح نکردند؟ وضعیت سرویس‌های بهداشتی که ابتدایی‌ترین امکانات یک نمایشگاه است، خجالت‌آور است. ما هنوز مشابه نمایشگاهی که 60 سال پیش ساختند را نمی‌توانیم بسازیم. 

حسینی‌نیک تأکید کرد: صنف نشر، آخرین سالی است که به نمایشگاه شهر آفتاب می‌آید. شب گذشته که بارندگی شد، کتاب‌های زیادی از بین رفتند و  خطر برق گرفتگی وجود داشت.

مخصوصا کتاب که از جهت اشتعال و بارندگی کالای ویژه‌ای است. دو سوم اینجا را آب گرفت و کتاب‌ها همه نم دیده‌اند.  

وی ادامه داد: این موضوع را در صنف مطرح می‌کنیم و امیدوارم همه صنف، اتفاق نظر داشته باشند. ما سال آینده زیر چادر، نه اینجا و نه هیچ کجای دیگر نمایشگاه شرکت نمی‌کنیم. 
مسئله ترافیک خیابان سئول را می‌توانستند با یک دهم هزینه شهر آفتاب حل کنند و خیابان را تعریض کنند. فقط نیاز به یک دستور از طرف دولت دارند. در اطراف نمایشگاه سئول می‌توانند پارکینگ طبقاتی ایجاد کنند. 

مدیر مسئول انتشارات مجد ابراز داشت: شورای شهر 1200 میلیارد بودجه برای شهر آفتاب در نظر گرفته است. میتوانستند با این بودجه بسیاری از مشکلات را حل کنند. 

حسینی‌نیک تصریح کرد: باید به نمایشگاه سئول برگردیم. آنجا از لحاظ سالن‌ها، ایمنی و مردم بهتر است. مسئولان می‌توانند نمایشگاه‌های موازی مثل نمایشگاه نفت و غیره را در مکان‌های دیگر برگزار کنند، چرا که بازدیدکننده‌های عمومی ندارند. ما همه سالن‌های نمایشگاه سئول را می‌خواهیم. اگر شرایط سئول مهیا نشد، مصلی مناسب است. مصلی یک سرمایه ملی است که چند صد میلیارد برای آن هزینه شده است. بهترین کارکرد فرهنگی مصلی این است که نمایشگاه کتاب و مطبوعات و قرآن سالیانه یا فصلی در آن برگزار شود که مرتبط با اهداف مصلی است. 

وی در پایان گفت: به مصلحت کشور نیست تا زمانی که 5 سالن سه قلویی که در طرح اولیه شهر آفتاب هست، کامل نشده نمایشگاه در آن برگزار کنیم. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار