نظرسنجی تیلرسون از کارکنان وزارت خارجه آمریکا پیش از ایجاد تغییرات بزرگ در این نهاد

وزیر خارجه آمریکا در آستانه تغییرات بزرگ در وزارت خارجه آمریکا، یک نظرسنجی در این وزارت‌خانه ترتیب داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی نوشت: رکس تیلرسون از کارمندان وزارت خارجه آمریکا نظرسنجی کرد. 

در این گزارش آمده است: رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، در آستانه بازسازی‌ها که پیش‌بینی می شود شامل کاهش قابل توجه تعداد کارکنان و همچنین کاهش قابل توجه بودجه شود، یک نظرسنجی در وزارت خانه زیرنظر خود انجام داد. این پرسشنامه آنلاین، برای همه کارمندان در وزارت امور خارجه آمریکا سازمان توسعه ملی ارسال شد و از آنها درباره مأموریت فعلی این وزارت‌خانه و این که طی 20 سال آینده این مأموریت باید در ارتباط با چه مسائلی باشد، سوال پرسیده شد.

در این سوالات از کارمندان وزارت امور خارجه آمریکا خواسته شد درباره هر موضوعی از شفافیت در زنجیره مدیریتی‌شان تا میزان رضایت شغلی،‌ اظهار نظر کنند.

مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کردند پیش‌بینی می‌شود وزارت امور خارجه آمریکا حدود 2 هزار فرصت شغلی را در روند بازسازی‌اش، کاهش دهد، اما طرح‌ها برای انجام چنین کاری قرار است طی دو و نیم سال آینده انجام شود.

یک مقام گفت: «این درست است که برخی از مشاغل همانند گذشته (بعد از سازمان‌دهی مجدد، پر نخواهد شد، اما وزیر امور خارجه می‌داند که برخی از سمت‌ها و پست‌ها قطع نظر از نتیجه هرگونه سازمان دهی مجددی، تغییر نخواهند کرد.»

این مقام به صورت خاص به این حقیقت اشاره کرد که در ماه‌های آینده مقام مربوط به سمت مشاور وزیر در دفاتر خاص منطقه‌ای منصوب خواهند شد.

این نظرسنجی بخشی از فرایندی است که از سوی «اینسیگنیام» انجام شده است؛ یک شرکت مشاوره‌ای که ناتان اوون روزنبرگ بنیانگذار مشترک آن است. روزنبرگ به همراه تیلرسون در سال 2011 عضو شورای مدیران شرکت بوی استکاتز بود.

شبکه تلویزیونی سی بی اس نخستین بار از نقش اینسیگنیام در این روند پرده برداشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «پس از بررسی پیشنهادات، به این نتیجه رسیدیم که اینسیگنیام مقرون به صرفه‌ترین شرکت از نظر تخصص، حجم و جدول زمانی لازم از جمله توانایی آن در انجام دادن نظرسنجی و ارائه تحلیل درباره سازمان های بزرگ است.» 

در این نظرسنجی یک سری سوالات پرسیده شد که افشا‌کننده جزئیاتی درباره هویت پاسخ‌دهندگان از جمله بخشی که آنها در آن کار می‌کنند و فعالیت‌های اخیر آنهاست. 

تیلرسون در سخنرانی خود در جمع کارکنانش در روز چهارشنبه، به این موضوع پرداخت و گفت که میزان رضایت شغلی پس از این کاهش‌ها بیشتر خواهد شد، کاهش‌هایی که می‌تواند تا 31 درصد باشد.

او گفت: «می‌دانم که تغییری اینچنینی برای بسیاری از افراد استرس‌زاست. من می‌توانم به شما قول دهم زمانی که این اقدام انجام شود، شما می‌توانید رضایت‌مندی به مراتب بیشتری داشته باشید؛ زیرا درباره کاری که انجام می دهید و تأثیر کاری که انجام می‌دهید، احساس بهتری خواهید داشت.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار