یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت که وزارت دفاع این کشور هفته آینده رسما از کاخ سفید درخواست خواهد کرد هزاران نیروی جدید به افغانستان بفرستد.

درخواست رسمی پنتاگون از کاخ سفید برای اعزام نیروی جدید به افغانستان
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، تریزا ویلان، سرپرست معاون وزیر دفاع آمریکا برای عملیات ویژه به کمیته خدمات نیروهای مسلح آمریکا گفت: "انتظار می‌رود که پیشنهادها در این زمینه هفته آینده به رئیس جمهوری فرستاده شود."

او افزود: "هدف از فرستادن این نیروها این است تا بن‌بست شکسته شود و همچنین بر اهمیت این موضوع تاکید کنیم که افغانستان یک شریک بسیار مهم ایالات متحده در یک منطقه بسیار پیچیده است."

پس از آغاز کاهش تدریجی نیروهای آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۱۱، اکنون فرماندهان نظامی آمریکا می‌گویند که برای حمایت بهتر از نیروهای افغان و برای کمک به تصرف دوباره مناطقی که بدست طالبان افتاده، نیاز به نیروهای بیشتر دارند.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، پنتاگون خواهان فرستادن ۳ تا ۵ هزار سرباز جدید آمریکایی به افغانستان است.

بی بی سی نوشت: در حال حاضر ۸۴۰۰ نیروی آمریکایی و ۵ هزار سرباز از دیگر کشورهای عضو ناتو در افغانستان مستقر هستند که در چارچوب ماموریت حمایت قاطع مشغول حمایت، آموزش و مشورت‌دهی به نیروهای امنیتی افغانستان است.

آمریکا پیش از آغاز روند تدریجی کاهش نیروهایش در افغانستان در سال ۲۰۱۱، حدود ۱۰۰ نیرو در این کشور داشت و با خروج بخش عمده این سربازان، نیروهای امنیتی افغانستان تلاش داشته‌اند جای آنها را پر کنند.

ناتو ماموریت رزمی خود در افغانستان را رسما در دسامبر ۲۰۱۴ به پایان رساند اما سال گذشته پس از تصرف بعضی مناطق از سوی طالبان، باراک اوباما اجازه انجام حملات هوایی در موارد محدود را برای حمایت از نیروهای افغان صادر کرد.

ژنرال ریموند توماس، فرمانده عملیات‌های ویژه آمریکا در مجلس سنای این کشور گفته که دولت دونالد ترامپ احتمالا به نیروهای آمریکایی اجازه می دهد تا بیشتر با طالبان درگیر شوند.

او گفت: تغییرات در شیوه جنگ در افغانستان نیز مدنظر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار