جمهوری اسلامی در حال حاضر آماده یک جهش اقتصادی بزرگ است و می‌تواند به عنوان قدرت اول منطقه مطرح شود همچنان که به لحاظ امنیتی قدرتمندترین کشور است و راهکار این مهم ایجاد ساختارهایی است که باید ایجاد شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مناظره‌های نامزدهای ریاست جمهوری اظهار کرد: در مناظرات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رعایت مسائل اخلاقی باید به طور کامل صورت پذیرد.

علی بختیار افزود: در مناظره جمعه گذشته تا حد زیادی جوانب قانونی صورت گرفت اما برخی درصدد تخریب بودند که این در اسلام و اخلاق اسلامی جایگاهی ندارد و نبایستی به این سمت‌وسو حرکت کنند.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب هم بر این بوده که نامزدها برنامه‌های خود را مطرح کنند و حتی نقد عملکردی با تخریب متفاوت است.

بختیار تصریح کرد: نقطه قوت مناظره در این بود که در ابعاد مختلف راهکارهایی توسط هر یک از کاندیداها مطرح و برنامه‌ها نیز بیان شد و این مناظره از این جهت که هر یک از کاندیداها با افکار و اندیشه‌های متفاوت و متضاد توانستند راهکارهایی را برای حل مشکلات مردم ارائه کنند؛ این نقطه قوت بود و البته شیوه کلی مناظره هم مناسب بود.

وی در ادامه در خصوص راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور گفت: سال‌های متمادی است که در حوزه‌های اقتصادی بحث استفاده از بخش خصوصی مطرح است و نکته مهم این است که در اصل این واگذاری‌ها به بخش خصوصی نیست بلکه واگذاری به مردم است حال مسأله اصلی این است که چه مدلی ارائه کنیم که کار مردم را به خود مردم واگذار کنیم.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نمونه موفقی از واگذاری به بخش مردمی است، اضافه کرد: علت اینکه نتوانستیم در زمینه جذب سرمایه داخلی و خارجی موفق شویم به این دلیل است که متناسب با شرایط بازار پروانه نمی‌دهیم و با این مواجه هستیم و وقتی کسی می‌خواهد پروانه بگیرد بعضاً برای هر یک از فرآیندها باید سال‌ها منتظر بماند و در پیچ‌وخم‌های اداری گیر کند.

بختیار گفت: بنابراین راهکار این است که همچون سازمان تنظیم مقررات که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات زیرساخت‌ها را آماده کرد در سایر بخش‌ها نیز می‌توان به‌گونه‌ای حرکت کرد که زیرساخت کامل آماده شود تا سرمایه‌گذار بتواند بلافاصله کار را شروع کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در حال حاضر آماده یک جهش اقتصادی بزرگ است و می‌تواند به عنوان قدرت اول منطقه مطرح شود همچنان که به لحاظ امنیتی قدرتمندترین کشور است و راهکار این مهم ایجاد ساختارهایی است که باید ایجاد شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: صرفاً نباید شعار بدهیم که می‌خواهیم سرمایه غیردولتی را به کار بگیریم یا بخش خصوصی را حمایت کنیم.

بختیار در پایان گفت: تحقق این موضوع نیاز به مدل‌های جدید است که نمونه موفق آن را در حوزه ict بدون ورود منابع دولتی داریم که باید این در سایر بخش‌ها الگو شود همچنین مدیریت امور توسط خود مردم باید انجام شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.