معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: در اجرای طرح نظام دوره ای تاکنون ۵۰مدرسه ابتدایی استان تفکیک دوره ای شدند.

اجرای طرح تفکیک دوره ای در ۵۰ مدرسه ابتدایی استان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مهرانگیز جلیلیان بیان کرد: براساس بیانیه فصل سوم سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش ماموریت دارد با تاکید بر شایستگی های پایه زمینه دستیابی دانش آموزان در سنین لازم تعلیم در ۱۲ پایه تحصیلی (چهار دوره ۳ ساله) را فراهم کند.
 
وی با اشاره به اضافه شدن پایه تحصیلی ششم در مقطع ابتدایی در نظام جدید آموزشی اظهارکرد: در اجرای نظام دوره ای مقطع ابتدایی باید به دو دوره (۳ - ۳) تفکیک شوند که این طرح تاکنون در ۵۰ مدرسه ابتدایی پر جمعیت استان انجام گرفته است.
 
جلیلیان هدف از اجرای این طرح را تفکیک سنی و تقویت تربیت و تحصیل دانش آموزان اعلام کرد و افزود: سیاست این اداره کل اجرای این طرح در همه مدارس ابتدایی است و در صورت وجود فضای لازم در آینده در دیگر مدارس ابتدایی پر جمعیت نیز اجرا خواهد شد.
 
وی با اشاره به محدود بودن تعداد مدارس اجرای این طرح عنوان کرد: به علت اینکه فضای مورد نیاز وجود ندارد نظام دوره ای تاکنون تنها در ۵۰ مدرسه استان انجام گرفت و تعدادی از مدارس ابتدایی مراکز شهرستان ها بویژه مرکز استان به تفکیک دوره ای نیاز دارند.
 
از مجموع ۱۰۰ هزار دانش آموز استان ایلام، ۵۳ هزار نفر در ۷۴۰ مدرسه مقطع ابتدایی به تحصیل اشتغال دارند.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.