مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از افتتاح این نمایشگاه و بازارچه کار و فناوری دانش آموزان مناطق و شهرستان‌های استان امروز شنبه 16 اردیبهشت ماه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و دانش آموزان مخترع و مبتکر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ دریکوند گفت: این جشنواره با هدف ارتقاي دانش، مهارت و نگرش دانش‌آموزان در زمينه پژوهش و شیوه‌ی كشف و حلّ خلاقانه‌ي مسائل، فرصت‌آفرینی براي رشد و شکوفايي استعدادها و خلاقيت‌هاي دانش آموزان کیفیت‌بخشی به فرآيند ياددهي، يادگيري مبتني بر تدريس پژوهش محور و موقعيت محور مطابق با برنامه‌ي درسي ملّي كاربردي كردن دانش و ارتباط دادن آن با نيازهاي جامعه و موقعيت‌هاي زندگي و توجّه ويژه به دستاوردهاي علمي و عملي دانش آموزان براي ورود به ميدان رقابت‌های علمي در 6 محور دست سازه‌ها، پژوهش، کارآفرینی، زبان انگليسي، ادبيات فارسي و مسابقات آزمايشگاهي برگزار می‌شود.

وی بر این نکته تأکید کرد که باید از یادگیری‌های سنتی و حافظه محور فاصله گرفت و به خلاقیت، نوآوری، تحقیق، پژوهش و پرسشگری دانش آموزان با تعمق بیشتری نگاه کرد.

دریکوند با اشاره به جمع‌آوری پروژه‌های برتر دانش آموزان از سراسر استان اشاره کرد و گفت: پس از دو روز نمایش و حضور دانش آموزان پژوهشگر همراه با پروژه‌های آنان کار داوری انجام و پروژه‌های برتر به مرحله کشوری معرفی خواهند شد و به‌منظور توسعه فرهنگ کارآفرینی هم بازارچه کار و فناوری دانش آموزان سراسر استان در مدت 2 روز فعالیت نمایشگاه دایر خواهد شد و دانش آموزان دست سازه‌های خود را به فروش خواهند رساند.

سومین نمایشگاه جشنواره نوجوان خوارزمی و بازارچه کار و فناوری از روز شنبه 16 اردیبهشت رأس ساعت 9 صبح به مدت 2 روز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کار خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.