هفت هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان تربت جام به کشت گیاه آلوئه ورا اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، جعفر جوادی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: آلوئه ورا جز معدود گیاهانی دارویی است که بیش از ۳۰۰ نوع فرآورده تولید میشود که سهم بزرگی در بازار جهانی دارد.

وی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال این گیاه با اشتغال زایی بالایی که دارد توانسته برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سه گلخانه موجود در شهرستان ایجاد شغل کند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: باتوجه به بحران آب در منطقه کشت این گیاه کم آب طلب می‌تواند کمک چشمگیری در جهت رفع کم آبی منطقه داشته باشد.

جوادی خاطرنشان کرد: آلوئه ورا گیاهی گرمسیری بانیاز آبی کم که بصورت گلخانه‌ای کشت شده و میزان آبدهی این گیاه گلخانه‌ای بهار و پایپز هر ۱۰ روز یک مرحله و در زمستان سه مرحله هر یک ماه به صورت یک مرحله آبیاری صورت می‌گیرد.

وی افزود: باتوجه به کم آب بودن منطقه و شرایط اقلیمی استان و شهرستان، در تربت جام رویش این گیاه بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت:خدمات جهاد کشاورزی برای افزایش این گیاه کم آب طلب شامل دوره‌های آموزشی و ترویج کشت برای کشاورزان، سوخت و پشتیبانی از محصول تولید شده بوده و همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام//م. ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۱:۱۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
سلام من اهل روستای کامه علیا شهرستان تربت حیدریه هستم با توجه ب کم ابی روستا علاقه مند به ایجاد کسب وکار باکشت گیاه الوورا هستم ممنون میشم بگید که از کجا باید راهنمایی بگیرم با تشکر