سیمفا، سامانه ای است که مردودی ها را آنالیز می کند، اکنون بیشترین مردودی‌های ما نیسان، پراید و پژو هستند که از ناحیه ایمنی مردود می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهندس سعید قیصر در یک برنامه رادیویی درباره « معاینه فنی خودروها و چالش‌های آن»  گفت: بعد از راه اندازی سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی،  محدودیت ها افزایش یافته است، گفت: امور معاینه فنی خودرو در سال‌های قبل بر اساس سیاست‌های محلی مدیریت و در این باره جزیره‌ای رفتار و اعمال نظر می‌شد.
 
وی افزود: در سال 93  بر اساس مصوبه هیئت دولت، وزارت کشور مکلف شد تا سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی را راه اندازی کند و تمامی مراکز معاینه فنی تحت مدیریت این سامانه عمل کند. از آن تاریخ به بعد محدودیت ها در مراکز معاینه فنی و دقت نظر بیشتر شد و حتی اعمال قانون صورت گرفت و به صورت یکپارچه تمامی مراکز معاینه فنی بر اساس یک حدود مجاز عمل کردند.
 
قیصر در خصوص رد شدن خودروها از معاینه فنی اظهار کرد: این مسئله تاثیر بسزایی داشت و اگر به ازای هر 15 خودرو یک مردودی داشتیم ، اکنون به ازای هر شش خودرو یک خودرو داریم. این آمارها نشان می‌دهد که اعمال قانون و یکپارچگی مطلوب و نتیجه بخش بوده است.
 
مدیر امور اجرایی معاینه فنی خاطر نشان کرد: البته در رفتار و عملکرد مراکز ما ایراداتی وجود دارد و قطعا این خطاها را به صفر نرسانده‌ایم اما به جرات می توان اعلام کرد که توانسته ایم خطا را چه سهوا و چه عمدا در مراکز معاینه فنی به زیر پنج درصد برسانیم.
 
وی با اشاره به سامانه سیمفا بیان کرد: سیمفا سامانه‌ایست که مردودی‌ها را آنالیز می‌کند، اکنون بیشترین مردودی‌های ما نیسان، پراید و پژو هستند که از ناحیه ایمنی مردود می‌شوند.
 
قیصر با بیان اینکه در حال حاضر عملکرد خودروسازان زیر ذره‌بین سامانه سیمفا است، تصریح کرد: سامانه یکپارچه معاینه فنی، تمام نتایج آزمون‌ها را تحلیل و پردازش می کند، این اتفاق برای تحکیم حقوق شهروندی و دفاع از حقوق مردم است و می‌توان اطلاعات و عملکرد خودروسازها را به اطلاع مردم رساند تا آنها در جریان کیفیت خودروهایی که استفاده می کنند قرار بگیرند.
 
منبع:ایسنا
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.