فیض در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد؛

بخشی از آموزش‌ها به کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان واگذار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اجرای الگوی مدرسه مطلوب در مدارس ابتدایی و واگذاری بخشی از آموزش‌ها به کانون پرورش - فکری در آینده‌ای نزیدیک خبر داد.

تغییر در ترکیب نیروی انسانی مدارس بر اساس الگوی مدرسه مذکور/ بخشی از آموزش‌ها به کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان سپرده می‌شود

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه رویکرد وزیر آموزش و پرورش مدرسه محوری است، اظهار داشت: این رویکرد در سند تحول بنیادین مورد تأکید بوده و با این مدل باید مدرسه‌ای مطلوب که امکان مطالعه را برای دانش‌آموز فراهم کند ایجاد کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید فضایی در مدرسه ایجاد شود که کتابخانه‌ای مورد نیاز دانش‌آموزان وجود داشته باشد و به دنبال آن نیاز به وجود کتابدار نیز احساس می‌شود بنابراین در ترکیب مدرسه تغییراتی ایجاد می‌شود.

فیض اظهار کرد: الگوی مدرسه محوری فعلا از مقطع دبستان شروع می‌شود و بر اساس این الگو و مدل مدرسه مطلوب و تدوین برنامه برای نیروی انسانی مورد نیاز و مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در مدرسه مطلوب بحث نشاط دانش آموزان بیش از پیش مورد توجه است گفت: مدرسه را باید از انحصار به یک چاردیواری خارج کرد و بر این اساس تعاملی بین مدرسه و کانون پرورشی – فکری و حتی در نظر داریم بخشی از آموزش ها در کانون شکل گیرد.

وی افزود: در کانون پرورشی - فکری فعالیت‌های جذاب برای دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد و تنوع و ترکیب نیروی انسانی و همچنین مدل تلفیقی آموزش را در نظر داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از مهر ماه در چند استان کشور به صورت آموزشی طرح مدرسه مطلوب اجرایی می‌شود تا ابعاد مخالف این مسئله مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار