نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فرهنگ پیش‌نیاز هر توسعه دیگری است گفت: ظرفیت فرهنگی و تمدنی ایران به حدی است که می‌تواند به عنوان یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت ایران باشد.

توسعه فرهنگی مقدمه توسعه سیاسی و اقتصادی است

به گزارش خبرنگار انتخابات گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته پس از حضور در استادیو ضبط شبکه خبر سیما با حضور در جمع خبرنگاران فرهنگ را پیش‌نیاز هر توسعه دیگری در کشور برشمرد و تاکید کرد: اگر ما به توسعه سیاسی و یا اقتصادی فکر می‌کنیم حتما توسعه فرهنگی مقدمه بر این‌ها است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ظرفیت فرهنگی و تمدنی ایران به حدی است که می‌تواند به عنوان یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت و توسعه ایران باشد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت باید این موضوع را به رسمیت بشناسد و برای پیشرفت آن برنامه‌ریزی کند، خاطر نشان کرد: برای اینکه این اتفاق رخ دهد دولت نیازمند این نیست که خودش وارد کارهای فرهنگی شود بلکه امور فرهنگی باید در دست افراد و سازمان‌هایی باشد که مسئولیت فرهنگی دارند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دولت باید دولت فرهنگی باشد و به معنای واقعی کلمه دنبال توسعه فرهنگی باشد، یادآور شد: در زمان وزارتم در وزارتخانه صنعت و معدن به دلیل اینکه باور داشتم فرهنگ با همه بخش‌های دیگر می‌تواند یک تعامل جدی و تاثیر تعیین کننده‌ای بر توسعه آن بخش‌ها داده باشد یک شورای فرهنگ صنعت درست کردم.

وی ادامه داد: همه مسئولین از بخش فرهنگ و همه نخبگان از بخش صنعت را دور هم آوردیم تا تعامل بخش صنعت و فرهنگ و تبعات توسعه صنعتی بر فرهنگ کشور و کمکی که صنعت می‌تواند به توسعه فرهنگ کشور انجام دهد را مورد بحث قرار دهیم و تصمیم‌گیری کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه حتما باید در دولت موضوع فرهنگی به عنوان یکی از مسائل اساسی در دستور کار قرار گیرد، خاطر نشان کرد: دولت من در پایان کار خود با کمک همه جریانات سیاسی کشور را به پیشرفت و توسعه خواهد برد و کارهای بزرگی برای ایران خواهد کرد و کارهای زمین مانده را یکی پس از دیگری انجام می‌دهد.

جهانگیری با بیان اینکه وقتی ما صنعتگران به بخش صنعت می‌پردازیم می‌بینیم که یکی از بهترین دوران صنعت ایران دوران مسئولیت من در بخش صنعت بوده اظهار داشت: در آن 5 سال که من وزیر صنایع و معادن بودم هر 5 سال آن رشد صنعت دو رقمی بود و تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی برقرار بود.

وی با اشاره به یکی از جلساتی که به همراه 40 تن از صنعتگران با مقام معظم رهبری داشته آن را یکی از خاطرانگیرترین کارهای خود در بخش صنعت عنوان و بیان کرد: در آن جلسه برای اولین بار در تاریخ ایران بود که صنعتگران به طور مستقیم در یک اتاقی مطالبی را که فکر می‌کردند برای پیشرفت خوب است را مطرح کردند و تاریخی‌ترین سخنان را راجع به توسعه صنعت را رهبری معظم در آن جلسه فرمودند که از آن جمله این بود که تولید ثروت را به عنوان یک ارزش تلقی کردند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در دوران مسئولیت خود یک بار هم به همراه مقام معظم رهبری به طور سرزده از فولاد مبارکه بازدید کردیم، بیان داشت: هنر من این است که هرجا مسئولیت داشتم آنچه که ظرفیت در کشور وجود داشته، همه را به کمک توسعه‌ آن بخش آورده‌ام و اگر در دولت آینده باشم کاری خواهم کرد که همه ظرفیتی‌های ایران در خدمت صنعت باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.