علی مرادخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استمرار، تداوم و نظم، بذرهایی برای رویش تئاتر در دل مردم است

هرچه برگزاری مراسم‌های تئاتری مستمر، مداوم و منظم باشد می تواند ارتباط مردم را با تئاتر بیشتر کند.

استمرار، تداوم و نظم، بذرهایی برای رویش تئاتر در دل مردم است
علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برگزاری جشن خانه تئاتر به مناسبت روز ملی تئاتر ایران گفت: امسال، اولین سال حضور روز ملی تئاتر در تقویم رسمی کشور ماست که مصادف با هفتم فروردین ماه سال جاری شد. جشن خانه تئاتر هم که دوستان پیشنهاد دادند، ما بسیار استقبال کردیم و حتی تشویق کردیم که این کار صورت بگیرد. چرا که ما باید بتوانیم تئاتر را به عنوان یک هنر مردمی در محل هایی که شناخت ندارند، معرفی کنیم و مردم با آن ارتباط برقرار کنند و تئاتر جزئی از زندگی مردم بشود.
 
وی افزود: تئاتر باید به گونه ای باشد که وقتی فرد آن را می بیند، تکه ای از وجود خود را در آن بیابد. آن زمان است که مردم با آن ارتباط برقرار کرده و در ذهن مردم ماندگار می شود.
 
مرادخانی در خصوص تاثیر این نوع مراسم ها برای تثبیت تئاتر در ذهن مخاطبان اظهار داشت: ما هرچه گستره این کار را بیشتر کنیم، خود به خود مردم بیشتری در جریان قرار می گیرند. این طور مراسم نکته اصلی آن، اطلاع رسانی و پیگیر شدن برای آن است. هرچه مردم با تئاتر درگیر بشوند و فضا را درک کنند، تعداد بیشتری از مردم به تئاتر نزدیک می شوند و به یک نتیجه ای برای ارتباط برقرار کردن با تئاتر می رسند. این اتفاق، اتفاق خوبی است که به همه گیر شدن تئاتر کمک می کند.
 
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان در خصوص چشم انداز برگزاری این مراسم ها تصریح کرد: این موضوع به شدت به استمرار این مراسم ها بستگی دارد. هرچه این مراسم مستمر، مداوم و منظم باشد می تواند خواسته ما را برآورده کند.
 
اگر ما یک سال جشن ها و جشنواره ها را برگزار کنیم و یک سال برگزار نکنیم یا در برگزاری آن، کوتاهی کنیم هرگز به نتایج مثبت نخواهیم رسید ولی اگر این علاقه همیشه وجود داشته باشد و مردم را جذب کند، می تواند در آینده این دید را بدهد که مردم نسبت به تئاتر یک نگرش و رابطه ای نسبت به امروز پیدا کنند و نسبت به فضا، یک نگاه مردمی و کاربردی داشته باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار