فرماندار قصرشیرین گفت: آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی و تولید فکر و اندیشه است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فرامرز اکبری روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز معلم و تجلیل از معلمان و اساتید نمونه قصرشیرین در سرسرای شهدای این شهرستان در جمع معلمان و خانواده های آنان با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مر تضی مطهری افزود: این شهید والامقام شهید راه علم و اندیشه بود و زمانی که فضای جامعه را تاریکی فرا گرفته بود با قلم خود چراغ روشتایی جامعه شد.

فرماندار قصرشیرین افزود: معلمان ، دانش آموزان ، دانشجویان وآموزش و پرورش و دانشگاه های ما یک سازمان مصرف کننده نیستند بلکه کارخانه تولید فکر هستند .

اکبری اضافه کرد: هر مملکتی که امروز در دنیا ادعای مدیریت جامعه را دارد باید در زمینه های متعدد اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، امنیتی و علمی و تمام ابعاد فکری و ذهنی جامعه برنامه داشته باشد.

وی گفت: معلم تمام عمر خود را صرف فکر و اندیشه ناب اسلامی در جامعه می کند از این رو معلمان رکن رکین جامعه هستند.

اکبری اظهار داشت: اگر نهاد یک دانش آموز با علم احیا نشود در کار آموزش نتیجه نگرفته است از این رو معلم باید به دنبال تغذیه فکری درست یک دانش آموز باشد و او را به مطالعه و افزایش معلومات و دانش برای حضوری موثر درجامعه آماده کتند .

مدیر آموزش و پرورش قصرشیرین نیز در سخنانی با گرامیداشت روز معلم گفت: در طول سه سال گذشته کلاس های هوشمند این شهرستان از 28 کلاس به 62 کلاس درس رسیده است.

منوچهر حسینی افزود: از زمان فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز مدارس این شهرستان هزینه شده است که این امر بیانگر توجه ویژه دولت تدبیر و امید به دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی از مهم ترین طرح های های عمرانی آموزش و پرورش قصرشیرین را ساخت دبستان 6 کلاسه در محله چهارقاپی با مساحت 983 متر مربع و با صرف بیش از 11 میلیارد و 908 میلیون ریال اعتبار و مدرسه 9 کلاسه خیر ساز برادران که هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مهر سال آینده به بهره برداری می رسد، ذکر کرد.

وی اظهار کرد: همچنین ساخت 2 باب مدرسه پسرانه و دخترانه همراه با یک سرسرای ورزشی در شهر مرزی نفت شهر نیز از دیگر اقدام های دولت تدبیر و امید در بخش عمرانی آموزش و پرورش قصرشیرین است.

حسینی گفت: همچنین استخر سرپوشیده دانش آموزی با صرف 20 میلیارد و 902 میلیون ریال اعتبار با زیربنای یک هزار و 486 متر مربع از دیگر طرح های عمرانی آموزش و پرورش قصرشیرین است که هم اکنون آماده بهره برداری است..

در پایان پس از اجرای چندین برنامه فرهنگی هنری با اهدای هدایا و لوح سپاس از معلمان و اساتید نمونه تجلیل شد.

هم اکنون 48 مدرسه شهری و روستایی این شهرستان در قالب 176 کلاس درس پذیرای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد 21 مدرسه شهری است.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.