نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: کتاب‌های تاریخی، نسل امروز را به نسل گذشته پیوند می‌زند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: کتاب‌های تاریخی می‌تواند مانع قطع پیوند نسل جوان با تاریخ انقلاب اسلامی می‌شود و تلاش مرکز اسناد انقلاب اسلامی و دیگر نهادها برای انتشار کتب تاریخی قابل تقدیر است.
 
امام جمعه شیراز با اشاره به کتاب‌هایی که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده اظهار داشت: این کتاب‌ها از طریق خاطرات افرادی که در جریان مبارزات تاریخی بودند، چاپ و منتشر شده است.
 
وی با بیان اینکه این کتاب‌ها از جمله کتاب "انقلاب اسلامی در شیراز"  و کتاب "انقلاب اسلامی در جهرم" تاریخ  مبارزات انقلابی مردم استان فارس را بیان می‌کند، ادامه داد: این کتاب‌ها شامل مبارزه مردم فارس در دوران مشروطیت و استبداد انگلیس بوده و پس از آن به بیان حوادث منتهی به 15 خرداد 42 و در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.
 
ایمانی با بیان اینکه کتاب‌های تاریخی، نسل امروز را به نسل گذشته پیوند می‌زند، گفت: نسل جوان با خواندن این کتاب‌ها متوجه می‌شوند که چه تلاش‌هایی برای حفظ این کشور و اعتقادات و باورهای مردم شده است.
 
وی با تاکید بر نقش علما و روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد:  نباید اجازه داد که نسل جوان از تاریخ استان فارس و ایران بی‌اطلاع بماند.
 
نماینده ولی فقیه تصریح کرد: کتاب‌های تاریخی می‌تواند مانع این خلاء شود و تلاش مرکز اسناد انقلاب اسلامی و دیگر نهادها برای انتشار کتب تاریخی قابل تقدیر است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.