فاز دوم طرح بزرگراه و تونل‌های کوهسار مهدی (عج) امروز با اعتبار 200 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا پاک‌فطرت شهردار شیراز ضمن قدردانی از روسای وقت دانشگاه شیراز، قرارگاه خاتم‌الانبیا، پلیس راهور، صداوسیما و تمام دستگاه‌هایی که امکان اجرای این پروژه را فراهم کردند، گفت: تکمیل رینگ اصلی ترافیکی شمال و شمال غربی شیراز و دسترسی ایمن و مناسب از محل بلوار جمهوری به محدوده شمالی و شمال غرب و اتصال به بزرگراه آیت‌الله محلاتی و ادامه رینگ اصلی شهر شیراز به‌منظور کاهش سفرهای درون‌شهری از جمله اهداف اجرای این پروژه است.
 
پاک فطرت افزود: از ویژگی‌های این پروژه رعایت مسائل زیست‌محیطی است که بدون کمترین تخریب فضای سبز انجام شد.
 
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: این پروژه به طول 18 کیلومتر از بلوار جام جم کنار سازمان صداوسیما آغاز و مسیر به کمربندی دینکان متصل می‌شود و بعد از آن با عبور از شهرک آرین به بزرگراه حسینی‌الهاشمی می‌رسد.
 
احمدرضا نقیب زاده افزود: این پروژه در سه فاز تعریف شده که یک فاز در سال 94 افتتاح شد که بزرگراه آیت‌الله محلاتی حدفاصل بزرگراه حسینی الهاشمی تا کمربندی مجاور شهرک جوادیه را شامل می‌شد و فاز دوم حدفاصل بلوار جام جم تا سه‌راهی است که به بلوار چمران متصل می‌شود.
 
وی اظهار داشت: فاز نخست و فاز دوم پروژه هر یک شش کیلومتر طول دارند و فاز سوم که اتصال سه‌راهی تا کمربندی جوادیه است نیز شش کیلومتر بوده و تا 12 ماه آتی به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی ادامه داد: در این پروژه که امروز افتتاح شد در حدود 200 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و ما شاهد احداث چهار تونل در قالب دو تونل دو قلو در مجاورت هم بودیم که دو تونل کوچک هرکدام به طول 350 متر و دو تونل بزرگتر نیز یکی به طول یک کیلومتر و دیگری 900 متر است.
 
نقیب زاده تصریح کرد: پروژه کوهسار مهدی شامل چهار پروژه بزرگ و 20 ریز پروژه بود که به هر حال با افتتاح فاز سوم این پروژه‌ها به طور کامل به اتمام می‌رسد.
 
وی تصریح کرد: این پروژه از لحاظ ترافیکی در بهبود وضعیت ترافیکی بلوار چمران بسیار تاثیرگذار است و با افتتاح فاز سوم شاهد تاثیر بسزایی در وضعیت ترافیکی مسیر شمال غرب شیراز هستیم و بلوار صنایع و دکتر حسابی به اندازه بسیار زیادی روان‌سازی می‌شوند.
 
با حضور تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و معاون عمرانی استاندار فارس، فاز دوم پروژه بزرگراه و تونل‌های کوهسار مهدی (عج) به طول 6.5 کیلومتر به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.