مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از 333 مهد کودک در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری با اعلام این مطلب که هم اکنون بیش از 333 مهدکودک در سطح استان فعالیت می کند، خاطر نشان کرد: برنامه های حمایتی به ویژه در مناطق روستایی از جمله دادن یک وعده غذای گرم به کودکان و تامین هزینه 3 دهک کم درآمد جامعه روستایی موجب استقبال حضور کودکان بود.

وی با بیان این مطلب که 3 هزار و 184 کودک از یک وعده غذای گرم در مناطق روستایی برخوردار می شوند، افزود: تاکنون شاهد افزایش حدود 7 درصدی حضور کودکان در مهدکودک ها هستیم.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر اینکه در سال 95 شهریه بیش از 2 هزار و 183 کودک با هدف حمایت از خانواده ها برای حضور کودکان در مهدکودک ها پرداخت شده است، ادامه داد: در زمینه حمایت از راه اندازی مهدکودک ها نیز در مناطق محروم کمک های بلاعوض شده که در سال 95 بیش از 123 مهد کودک روستایی از این اعتبارات استفاده کرده اند.

ستاری با یادآوری این مطلب که در زمینه تامین بیمه خدمات اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیز بیش از 2 هزار و 500 نفر در سال گذشته اقدام شده است، اظهار داشت: در مهدکودک های استان نیز شاهد تحول اساسی با 13 درصد در مناطق شهری و روستایی بودیم.

وی گفت: 9 هزار و 396 نفر مددجوی تحت پوشش بهزیستی بوده اند از بسته های حمایتی این سازمان برخوردار شده اند.

ستاری با اشاره به اینکه 481 دانشجو معلول و مددجو در سال 95 با اعتبار 785 میلیون ریال از خدمات کمک هزینه تحصیلی این سازمان برخوردار شده اند، تصریح کرد: کمک هزینه بیش از 2 هزار و 201 نفر از دانش آموزان معلول و مددجو نیز پرداخت شده است.

وی با یادآوری این مطلب که 368 پروژه خدماتی و عمرانی بهزیستی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در سال جاری افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: اعتبارات هزینه پیش بینی شده استان در سال 95 بیش از 530 میلیارد ریال بود که اکثریت آن تحقق یافت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.