متکدیان تربت جام دارای خانواده و سرپرست هستند که با تکدی گری کسب در آمد می‌کنند.

لیلا عرفانیان رئیس اداره بهزیستی تربت جام در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، با اشاره به اینکه ۹۵ درصد متکدیان نیازمند نیستند گفت: متکدیان تربت جام دارای خانواده و سرپرست هستند که با تکدی گری کسب در آمد می‌کنند.

وی با اشاره به جولان متکدیان در سطح شهر افزود: درسال گذشته در دو مرحله با هماهنگی دیگر نهاد‌های مربوطه تعداد ۵۰ نفر از متکدیان جمع آوری و به ساماندهی شدند.

رئیس اداره بهزیستی تربت جام گفت: برابر مصوبه شورای عالی انقلاب در سال ۸۸ شهر‌ها بالای ۲۰۰ هزار جمعیت باید توسط شهرداری گرم خانه احداث شود که این موضوع در شهرستان محقق نشده است.

عرفانیان افزود: برابر قانون وظیفه بهزیستی در قبال متکدیان ساماندهی آنان می‌باشد و باید دستگاه انتظامی و قضایی نسبت به جمع آوری اقدام تا با ورود این نهاد ودیگر نهادهای حمایتی ساماندهی مناسب انجام شود.

رئیس اداره بهزیستی تربت جام گفت: متکدیان سطح شهر دارای پرونده در بهزیستی هستند و متعهدشده اند که به قانون عمل و دیگر تکدی گری نکنند، اما شاهد حضور مجدد آنان در معابر هستیم که بازگشت آنان جرم است و جمع آوری متکدیان از وظایف بهزیستی نیست.

عرفانیان افزود: متکدیان هر روز صبح در یک مکان مشخص توسط افرادی پیاده و شبانگاه جمع آوری می‌شوند که لازم است دستگاه‌های امنیتی ورود پیدا کنند تا این معضل اجتماعی ریشه‌ای حل شود.

رئیس اداره بهزیستی تربت جام گفت: اگر این گروه‌ها شناسایی نشوند و برخورد قانونی صورت نگیرد شاهد افزایش و چهره‌ها جدیدی در شهرخواهیم بود که جایگزین افراد جمع آوری شده می‌شوند.

عرفانیان افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ متکدی در سطح شهر حضور دارند که چهره شهر را نامناسب کرده است.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.