رئیس دانشگاه تهران در مراسم دومین همایش ملی آموزش عالی عنوان کرد؛

تفکیک وزارت علوم با بهداشت ضربه بزرگی به آموزش زده است/ دانشگاه‌ها می‌توانند مشکل اشتغال را حل کنند

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند مشکل اشتغال را حل کنند، گفت: تفکیک وزارت علوم با بهداشت بزرگترین ضربه را به پیکره آموزش زده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد نیلی احمد ابادی رییس دانشگاه تهران صبح امروز در مراسم دومین همایش ملی آموزش عالی که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به دیدگاه دانشگاه تهران نسبت به آموزش اظهار داشت: آموزش مسئله مهمی است و امروز به آموزش باید یک نگاه نوینی کرد.

وی بیان کرد: اگر آموزش عبارت از یاد دادن باشد در طول تاریخ همراه با تفکر و تعقل است و به نظر من آموزش طیف وسیعی از فعالیت‌های دانشگاه را در بر می‌گیرد.

نیلی احمد ابادی ادامه داد: نباید آموزش به صورت کلاسیک محدود شود و پایان نامه‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی تحت عنوان پژوهش نیز بخشی از آموزش است.

وی با بیان اینکه هدف از آموزش تربیت نیروی انسانی برای تامین نیاز جامعه است، افزود: در تحصیلات تکمیلی هدف تربیت معلم است و دانش را به واسطه پژوهش کسب می‌کند.

نیلی احمد ابادی عنوان کرد: حوزه پژوهش را از آموزش جدا می‌کنند، ولی این دو در یک راستا تعریف شده است.

وی تاکید کرد: مشکل اشتغال به وسیله دانشگاه‌ها قابل حل شدن است و به نظرم پارک‌های علم و فناوری وظیفه آموزش کسب و کار نوین را بر عهده دارند.

نیلی احمد ابادی ادامه داد: فعالیت‌های دانشگاه به هم پیوسته،مرتبط و هماهنگ باشد.

وی تصریح کرد: سیاست‌های دانشگاه باید مرتبط و یکپارچه باشد که درصورت متناقض بودن این مواردپیام‌های مختلفی به استاد و دانشجو می‌دهد.

وی با بیان اینکه کیفیت اموزش مسیله مهمی است که در دولت قبلی مطرح نبود، تصریح کرد: هدف از کیفیت تامین نیاز ذینفعان است و نیاز امروز کشور مدرک نبوده بلکه دانشگاه می‌تواند در تامین بخشی از نیاز ذینفعان که همان تربیت استاد و پژوهشگر است به خوبی عمل کند.

نیلی احمد ابادی ادامه داد: اموزش مهارت مسیله مهمی به خصوص در حوزه کسب و کار است و جهت گیری و یکپارچگی اهداف مسیله مهمی در راستای برطرف کردن نیازهای جامعه است.

وی افزود: اگر دانشگاه‌ها در حوزه کسب و کار وارد شود مشکل اشتغال را به خوبی می‌توانند حل کنند.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: تفکیک وزات علوم با بهداشت بزرگترین ضربه را به اموزش و حتی اقتصاد وارد کرد و به نظرم دانشگاه‌ها خود می‌توانند بواسطه خدمات شان منابع مالی خود را تامین کنند و خود این کار مراکز اموزش عالی را به سمت تامین نیازهای جامعه سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما به شدت به دنبال همواری دانشگاه‌های پزشکی و سایر رشته‌ها هستیم، تاکید کرد: شیوه‌ها در آموزش عالی نهادینه شده و سبب تمرکز قرار گرفتن کار‌ها در وزارت علوم باشد و خود مجلس هم به خاطر نظارت و کنترل بر این مسئله تاکید دارد.

نیلی احمدآبادی اظهار کرد: ما برنامه ریزی درسی را به اختیار دانشگاه‌های سطح یک و دو گذاشتیم و این کار طلیعه یک اتفاق بزرگی در وزارت علوم است.

وی با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه‌ها با حفظ کیفیت تمرکز را کاهش دهیم و سیاست‌ها در آموزش عالی تغییر کند، یادآور شد: باید در همه زمینه‌ها اختیارات، بودجه و پشتوانه دستگاه‌های دولتی از دانشگاه‌ها صورت بگیرد تا گام مثبت و بلندی به سمت پیشرفت برداریم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
پیوند حوزه و دانشگاه برگ برنده است
هرگاه بعضی از دانشگاهیان باد در قبقب انداختند و این توهم برشان داشت که ما رکن اصلی هستیم و شاه کلید حل مشکلات و از معنویت و آرمان های امام و رهبری و انقلاب فاصله گرفتند و ژست روشنفکری و بواقع غرب زده به خود گرفتند ما تاوان سنگینی دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
این همه که گفتی یعنی چی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
فقط دروغ میگن شما برو ببین چنتا پایان نامه امسال دفاع میشه کاربردی هست همش شده باند بازی اساتید برای بدست آوردن امتیاز و درجه بالاتر و حقوق بیشتر جای بدبختیه که نون شب نداریم بخوریم اما اینا به فکر مرزهای دانش هستن
آخرین اخبار