روسای هیات های ایران، روسیه ، ترکیه و سازمان ملل در پایان نخستین روز نشست سوری در آستانه پایتخت قزاقستان درباره روند گفتگوها و اوضاع سوریه رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، در این دیدار که چهارشنبه شب در ضیافت کاری شام غیرت عبدالرحمان اف وزیر خارجه قزاقستان انجام گرفت، حسین جابری انصاری و سدات اونال معاونان وزارت خارجه ایران و ترکیه، الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و همچنین استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور این کشور حضور داشتند.

در این شام کاری مباحث و نتیجه روز نخست چهارمین دور مذاکرات سوری آستانه، تازه ترین تحولات سوریه و برنامه های روز دوم گفتگوها بررسی شد.

راهکارهای رسیدن به اهداف روند مذاکرات آستانه برای حل و فصل بحران سوریه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه از دی ماه سال گذشته آغاز شده است، نیز از محورهای این رایزنی بود.

جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران همچنین در حاشیه مذاکرات آستانه با دی میستورا، اونال، لاورنتیف و بشار جعفری سفیر و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد جداگانه دیدار و درباره اوضاع این کشورمذاکره کرد.

نشست های دو روزه سوری آستانه با مشارکت هیات های ایران، روسیه و ترکیه برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار