گردهمایی سراسری مشاوران امور زنان مدیران کل‌ بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فاطمه عباسی مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور زنان و خانواده در این همایش که امروز (13 اردیبهشت) برگزار شد، از شکاف جنسیتی بین زنان و مردان در ایران یاد کرد.

وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی شاخصی برای توسعه انسانی دارند که بر اساس آن کشورها بر اساس سه شاخص سلامت، آموزش و اقتصاد رده‌بندی می‌شوند که بر اساس این شاخص ایران رتبه 69 دنیا را دارد و بیشترین رتبه متعلق به نروژ و کمترین رتبه مربوط به آفریقای مرکزی است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور زنان با بیان اینکه در این شاخص وضعیت توزیع جنسیتی مشخص نیست، تاکید کرد: به همین منظور شاخص دیگری تعریف شده که نسبت توسعه یافتگی زنان به مردان را نشان می‌دهد .

عباسی افزود: این شاخص برای ایران در سال 2015 و 2016 هنوز اعلام نشده، اما در سال 2014 که ایران از نظر شاخص کل توسعه یافتگی در جایگاه 128 بود، در شاخص نسبت زنان به مردان جایگاه 75 را داشتیم و این فاصله 53 رتبه‌ای بیانگر شکاف عمیق جنسیتی است.

وی با اشاره به اینکه برای جبران این فاصله استراتژی‌هایی از سوی امور بانوان بهزیستی کشور مطرح شد، تاکید کرد: دو شاخص سلامت و آموزش را پایه قرار دادیم تا استان‌ها بر اساس نیاز بومی و خلاقیتی که دارند برای آن برنامه‌ریزی کنند.

این مسئول معتقد است، زنانی که در حوزه سیاست‌گذاری و اجرا نقش دارند باید برای کاهش این شکاف جنسیتی تلاش کنند و مهمترین نقش بر عهده خود زنان است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور بانوان تصریح کرد: زنان برای توانمندسازی خود سه امر را باید مد نظر داشته باشند، ابتدا اعتماد به نفس و خود باوری داشته باشند، اعتماد مدیران مرد را جلب کنند و به برنامه‌های نظام و دولت نیز اعتماد کنند.

عباسی در پایان از افزایش میزان مدیران زن در دوره ریاست کنونی سازمان بهزیستی هم خبرداد و افزود: درصد مدیران پایه زن سازمان بهزیستی از 34 به 45.3 درصد و مدیران میانی از 21 درصد به 24.5 درصد رسیده است.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.