قائم مقام معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید در برنامه‌های خود چابک‌سازی را ملاک عمل قرار دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا صفی‌خانی قائم مقام معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت عصر امروز در مراسم برنامه عملیاتی سال ۹۶ منطقه ۱۰ آمایشی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به ملاک قرار گرفتن برنامه عملیاتی در وزارت بهداشت اظهار داشت: در زمان تدوین برنامه عملیاتی کمتر کسی فکرش را می‌کرد که در ساختار وزارت بهداشت این برنامه مورد ملاک قرار گیرد.

وی بیان کرد: محصولی که امروزه ما شاهد بلوغ تجربی آن هستیم با حرارت خاصی شروع شد، ولی استمراری در آن مشاهده نشد و همین مسئله سبب منتفی شدن طرح‌ها شده است.

صفی خانی ادامه داد: تدوین برنامه عملیاتی با چالش نبود برنامه‌ریزی استراتژیک همراه بود.

وی عنوان کرد: برای برنامه‌ریزی عملیاتی، مطالعات خوبی در وزارت بهداشت انجام شده است تا مثل نقشه‌راه‌ها پس از مدتی به وسیله‌ای زینتی در کتابخانه‌ها تبدیل نشود.

صفی خانی ادامه داد: روند‌های بزرگی بر نظام سلامت اعمال می‌شود که سبب چرخش استراتژیک در برنامه می‌شود.

وی تاکید کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت به وسیله رهبری در سال ۹۳ صورت گرفته است.

صفی خانی یادآور شد: در برنامه‌ریزی دو شاخص توسعه‌ای و عملکردی وجود دارد که نتیجه عملیاتی دارد و این گزارش مبتنی بر توسعه باید ارزیابی شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ای مشترک در دست اقدام داریم تا دست دانشگاه‌ها برای برنامه ریزی عملیاتی باز شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.