رتبه اولی‌های کنکور تجربی کدام دانشگاه را انتخاب می‌کنند؟

۷۰ درصد از نفرات برتر رشته تجربی هر سال یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.

رتبه اولی‌های کنکور تجربی کدام دانشگاه را انتخاب می‌کنند؟
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جشنواره آموزشی شهید مطهری در دانشکده پزشکی این دانشگاه با ارائه گزارشی در حوزه آموزش از سال ۹۲ تا ۹۶ گفت: در دانشکده علوم پزشکی تهران ۱۳ هزار دانشجو و بیش از ۲ هزار دستیار و هزار و ۷۰۰ دکترای تخصصی، ۴ هزار و ۴۹۵ دکترای حرفه‌ای و در مجموع ۷ هزار و ۲۸۶ دانشجوی زن، ۴ هزار و ۹۷۵ دانشجوی مرد به فعالیت‌های خود در حوزه آموزشی ادامه می‌دهند.

جعفر‌یان با بیان اینکه علوم پزشکی تهران با ۴۹ رشته فلوشیپ در کشور بین دانشگاه‌های علوم پزشکی بی‌نظیر است، ادامه داد: ما در دانشگاه ۲۴ رشته تخصصی و فوق‌تخصصی، ۳۸ رشته دستیاری تخصصی، ۶۲ رشته PhD داریم که نشان از توان بالای آموزشی علوم پزشکی تهران است.

وی افزود: در علوم پزشکی تهران ۶ استاد ممتاز، ۳۲۶ استاد تمام، ۴۳۹ دانشیار و ۸۸۳ استادیار داریم که در واقع نیمی از هیأت علمی علوم پزشکی تهران در مرتبه استادیار و دانشیار هستند.

جعفریان با بیان اینکه نخبگان دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، اضافه کرد: ۷۰ درصد از ۱۰۰ نفر اول کنکور سراسری و ۸ نفر از ۱۰ رتبه اول کنکور سراسری علوم پزشکی تهران را انتخاب می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: تربیت بالغ بر ۸۰ هزار دانش‌آموخته توانمند در رشته‌ها و مقاطع مختلف یکی دیگر از افتخارات علوم پزشکی تهران در حوزه آموزش است.

وی افزود: ۹۰ درصد رتبه‌های برتر در آزمون جامع علوم پایه پزشکی و داروسازی و پیش کارورزی در اسفند ۹۵ در منطقه آمایشی ۱۰، ۳۵ درصد رتبه‌های برتر در آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی در سال گذشته، ۳۱ درصد رتبه‌های برتر در آزمون دانشنامه فوق‌تخصصی در سال ۹۴، نشان از کیفیت بالای آموزشی در علوم پزشکی تهران بوده که توانسته دانش‌آموختگان توانمندی را آموزش دهد.

جعفریان با اشاره به میزان قبولی دانش‌آموختگان پزشکی علوم پزشکی تهران در برد تخصصی و فوق‌تخصصی گفت: درصد قبولی دانش‌آموختگان دانشگاه در برد تخصصی ۶۷ درصد و فوق‌تخصصی ۷۵ درصد بوده، این در حالی است که میانگین کشوری در برد تخصصی ۴۲ درصد و فوق‌تخصصی ۳۱ درصد است و همه این‌ها نشان از کیفیت آموزشی در علوم پزشکی تهران است.

وی عنوان کرد: کسب عنوان دانشگاه برتر در تولید علم در حوزه آموزش و پزشکی در هجدهمین جشنواره شهید مطهری و تأیید اعتباربخشی ملی دانشگاه در کمیسیون اعتبار‌بخشی موسسه وزارت بهداشت در سال ۹۶ از دیگر دستاوردهای علوم پزشکی تهران در حوزه آموزش پزشکی است.

جعفریان با اشاره به سه محور برنامه ۴ ساله دانشگاه در حوزه آموزش گفت: ارتقای کیفیت در آموزش بهبود زیر ساخت‌های آموزشی و خدمات آموزشی در سل ۹۱ به عنوان ۳ محور اصلی برنامه ۴ ساله آموزشی علوم پزشکی تهران در نظر گرفته شد و بسته‌های را در این زمینه طراحی کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به محصول محوری و کارآفرینی در این دانشگاه، عنوان کرد: در مراکز رشد علوم پزشکی تهران به تولید فناوری رسیدیم و در برخی موارد کارآفرینی کردیم و می‌توانیم بگوییم در این زمینه به دانشگاه‌های نسل چهارم نیز دست پیدا کردیم، اما هنوز باید تلاش‌های زیادی در زمینه تولید دانش و فناوری پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه ۵ درصد دانشجویان علوم پزشکی تهران خارجی هستند، عنوان کرد: این میزان رقم بالایی نیست، اما در برخی از دانشگاه‌های مطرح دنیا نیز فقط ۱۵ درصد دانشجویان خارجی هستند و برخی دانشگاه‌ها در منطقه که رتبه بین المللی خود را ارتقا داده‌اند تنها با جذب دانشجوی خارجی به ارتقای رتبه بین المللی خود توجه کرده‌اند، اما ما در نظر داریم تمام ظرفیت‌های خود را برای دانشجویان خارجی صرف نکنیم و استعدادهای داخلی را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به راه اندازی و افتتاح مرکز جامعه آزمون دانشگاه گفت: در راستای تحقق بسته تحول ارتقای نظام ارزیابی در مرکز طبی این مرکز را راه اندازی کردیم که ۳۵۰ نفر می‌توانند در آزمون الکترونیک و ۸۵۰ نفر در آزمون حضوری در این مرکز شرکت کنند.

جعفریان با اشاره به تدوین و ابلاغ آئین نامه نظام آموزش مجازی دانشگاه، افزود: اکنون ۳۸۰۰ کاربر در سامانه آموزش مجازی دانشگاه داریم که باید این تعداد به ۱۵۰ هزار نفر برسد دانشگاهی مانند دانشگاه لوزان که با آن تعامل داریم در آموزش مجازی یک میلیون دانشجو جذب کرده ما نیز باید جذب دانشجوی خارجی و داخلی در دانشگاه مجازی افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برنامه‌هاى این دانشگاه برای ارتقای کیفیت آموزش گفت: با توجه به افزایش کمی قابل توجه دانشجو در دوره‌های قبل از دولت یازدهم فراتر از ظرفیت دانشگاه‌ها به خوبی جلوی این موج افزایش گرفته شد و در حال حاضر برنامه دانشگاه ارتقای کیفیت و زیرساخت‌های خدمات آموزشی است.

جعفریان در ادامه با بیان اینکه در حوزه مرجعیت علمی موضوع نوآوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران پیگیری می‌شود، افزود: در حال حاضر در این زمینه به تولید فناوری رسیده‌ایم و در سطح دانشگاه‌های نسل ۳ عمل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه ارائه خدمات درمانی علوم پزشکى تهران عملا فعالیت دانشگاه‌های نسل سوم را انجام می‌دهد و در این حوزه با بررسی نیازهای کشور به خدمت‌رسانی متناسب با نیاز جامعه ورود کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با اشاره به اخلاق‌گرایی و آموزش اخلاق پزشکی تاکید کرد: حدود ۱۵ سال است که در دانشگاه علوم پزشکی تهران سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شده و خروجی مناسبی از این سرمایه‌گذاری‌ها حاصل شده است.

جعفریان با اشاره به موضوع بین‌المللی‌سازی در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حجم ارتباطات بین‌المللی و حضور در مجامع بین‌المللی در علوم پزشکى تهران بی‌نظیر است و تبادلات علمی خوبی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با سایر کشور‌ها صورت گرفته است.

اعطاى کمک هزینه ٣٥ میلیون ریالى براى فرآیندهاى آموزشى برتر جشنواره مطهرى
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران از اعطای کمک هزینه حضور در همایش بین‌المللی به فرآیندهای برتر آموزشى در جشنواره آموزشى شهید مطهرى خبر داد.

عظیم میرزازاده مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران در دهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری گفت: این جشنواره با هدف تجلیل از فعالیت‌کنندگان در حوزه آموزش و فرآیند‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دور از جشنواره شیوه‌نامه مدون و مشخصی تدوین کرده‌ایم، گفت: این شیوه‌نامه بعد از رایزنی در شورای عالی دانشگاه تصویب شد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به داورى در این جشنواره عنوان کرد: جشنواره شهید مطهری در سطح حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان رییس هیات داوران برگزار می‌شود و کمیته‌های تخصصی در حیطه‌های مختلف تشکیل شده‌اند و در هر حیطه پنج نفر به عنوان داور حضور دارند.

وی با اشاره به روند انتخاب فرآیندهای برتر گفت: در مرحله اول بررسی‌ها فرآیندهایی که چارچوب‌های اصلی را نداشتند وارد مرحله انتخاب نشده‌اند و پس از بررسی در مراحل مختلف رتبه‌بندی شدند و پس از رتبه‌بندی در کمیته‌های تخصصی فرآیندهای واجد شرایط به هیات داوران ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به هزینه هاى تشویقى به رتبه هاى برتر عنوان کرد: به فرآیندهای برتر دانشگاه جوایزی تعلق گرفته و امتیاز دانش پژوهى آموزشى دریافت کرده و ارائه‌کنندگان می‌توانند کمک هزینه ٣٥ میلیون ریالى براى سفر به یک همایش بین‌المللی را دریافت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار