فرماندار یزد گفت: رعایت اصل بی طرفی توسط مجریان و برگزارکنندگان انتخابات را امری مهم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مصطفی سالاری فرماندار يزد با بیان اینکه مهمترین موضوع در امر برگزاری انتخابات اجرای دقیق قانون و مقررات است، افزود: رعایت دقیق دستورالعمل و مواد قانونی در انتخابات می‌تواند موجب ارتقاء اعتماد عمومی مردم شود.

سالاری رعایت اصل بی طرفی توسط مجریان و برگزارکنندگان انتخابات را امری مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع مورد تأکید مقام معظم رهبری و مسئولان است و بر اساس قانون هیچ یک از اعضای شعب اخذ رأی نباید به عنوان عضو ستاد انتخاباتی داوطلبان ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باشند.

 وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون 35 انتخابات سراسری در سطح کشور برگزار شده و در 29 اردیبهشت ماه سال جاری نیز شاهد برگزاری همزمان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر ور وستا خواهیم بود.

فرماندار یزد بیان داشت:دوره‌های آموزشی ویژه اعضای شعب اخذ رأی با هدف یادآوری، بازآموزی و آشنایی با تغییرات جزئی به وجود آمده در قانون انتخابات است.

وی با اعلام اینکه در گزینش اعضای شعب به تجربه افراد تأکید شده است، بیان کرد: نزدیک به 70 درصد اعضای شعبه از افرادی هستند که سالیان متمادی در امر برگزاری انتخابات با فرمانداری همکاری داشته‌اند.

سالاری بیان اینکه آموزش از ارکان مهم و تأثیرگذار انتخابات است، گفت: وزارت کشور در زمینه ارائه آموزش‌های لازم به عوامل اجرایی با توجه به اصلاح برخی از مواد قانون و آئین نامه اجرایی انتخابات تاکید داشته و ضروری است که برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل ممکن و اجرای صحیح قانون عوامل برگزار کننده از آموزش‌های لازم برخوردار باشند.

فرماندار یزد تصریح کرد: به منظور آشنایی اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی شهرستان به قوانین و مقررات جزوه آموزش جامع ویژه عوامل اجرایی انتخابات تکثیر و در اختیار همه افراد قرار گرفته است.

وی با اشاره به حق الناس خواندن رأی مردم توسط مقام معظم رهبری در دوره‌های گذشته انتخابات گفت: رأی مردم به عنوان یک امانت به صندوق آرا ریخته می‌شود بنابراین دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید از این امانت پاسداری و در حفاظت و شمارش آن دقت لازم و کافی را داشته باشند.

فرماندار یزد خواستار برقراری روحیه همکاری و تعامل بیشتر در بین عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و ... در روز انتخابات شد و اظهار داشت: با توجه به حجم بالای فعالیت در شعب اخذ رأی ضروری است همه عوامل مستقر در شعبه در روز انتخابات از ابتدا تا آخرین مرحله یعنی شمارش آرا باهم وفاق و همدلی لازم داشته باشند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار